معامله قرن محقق نخواهدشد



به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده درخطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه معامله باید دوطرفه باشد، افزود: این معامله‌ای تحمیلی و یک طرفه است که هیچ یک از سران فلسطینی‌ها که اکنون منسجم‌تر از قبل گردهم آمده‌اند، آن را قبول ندارند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها با انجام این معامله بدنبال این هدف هستند که مساله سازش و تسلیم در فرهنگ کشورهای اسلامی  ودولت‌های خودفروخته را تثبیت کنند و اینکه مسلمانان جهان را متقاعد کنند که «بیت المقدس متعلق به جهان اسلام است»، را از سربیرون کنند.

امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: درواقع با این معامله می‌خواهند فلسطینی‌ها را از سرزمین اصلی شان دورکنند و به اشغال خود درآورند.

عبادی زاده ابرازداشت: اما باید بدانند که با مطرح کردن این مساله جهان اسلام وفلسطین روز به روز یکپارچه‌تر و منسجم‌تر از قبل می‌شوند و تفکر سازش صهیونیست‌ها برای همیشه در عرصه فلسطین رخت می‌شوید.

وی ادامه داد: جهان اسلام اکنون در یک انتفاضه جدیدی قرارخواهد گرفت که ترامپ وایادشی‌اش را از طرح این معامله پشیمان خواهدکرد.

ایام الله دهه فجر فراموش نشود

امام جمعه بندرعباس با اشاره به تبریک چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ورود به دهه مبارک فجر تاکید کرد: برپایی جشن‌های دهه مبارک فجر برای این است که این ایام الله هرگز فراموش نشود و نسل به نسل منتقل شود.

حجت السلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: دهه فجر باید مردمی شود و برای برپایی جشن‌های این دهه نباید منتظر مسوولان دستگاه های اجرایی شد.

وی یادآورشد: دهه مبارک فجر فرصتی است تا تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده توسط دولت‌ها که متعلق به انقلاب و نظام اسلامی هستند را به مردم و بویژه نسل جدید بازگو شود.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان همچنین بر حضور باشکوه در حماسه ۲۲ بهمن ۹۸ تاکید کرد واظهارداشت: قشرهای مختلف مردمی باید با حضور پرشور در این راهپیمایی، عزت وآقایی خود را به رخ دشمنان جهانیان بکشانند.

نگاه مردم سیل زده شرق هرمزگان به مردم ومسوولان است

امام جمعه بندرعباس درادامه با قدردانی از همه کسانی که به سیل‌زدگان شرق هرمزگان کمک کردند، گفت: مناطق سیل زده جاسک وبشاگرد اکنون (بعدازسیل) به حمایت بیشتری نیاز دارند و نباید فراموش شوند.

عبادی زاده ادامه داد: خدمات رسانی اولیه به سیل‌زدگان با بهترین نحو از سوی سپاه، ارتش، گروه‌های جهادی، هلال احمر، مسوولان دستگاه‌های اجرایی بویژه استاندارهرمزگان وفرمانداران بشاگرد وجاسک و از همه مهم‌تر گروه‌های مردمی انجام شد اما پس از آن مردم با مشکلاتشان تنها می‌مانند که باید مسوولان چاره اندیشی کنند.

وی مهم‌ترین اقدام را احداث پل بر روی رودخانه جگین عنوان کرد وگفت: به محض بارندگی وطغیان این رودخانه، راه ارتباطی چندین روستای گافر با شهرستان بشاگرد قطع می‌شود که احداث این پل به‌عنوان یک امر ضروری باید دراولویت مسوولان قرارگیرد.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان یادآورشد: مردم جاسک در مسیر سیل قراردارند و اگر بازهم بارندگی شود حادثه گذشته تکرار خواهدشد که بایستی مکان جداگانه‌ای برای اسکان دائم این افراد درنظرگرفته شود.

ورود به عرصه کار، خروجی دانشگاه‌ها باشد

امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های نخست از مساله بیکاری به‌عنوان یک آسیب اجتماعی یاد کرد وگفت: نخستین و مهم‌ترین مساله در بحث حل مشکل بیکاری این است که نوع نگاه‌مان را به فرهنگ کار تغییر دهیم.

وی گفت: دانشگاه‌ها و نظام آموزش عالی با مهیا کردن زمینه‌های مهارت افزایی، بهبود بخشیدن به وضعیت کار به لحاظ کیفی، استفاده از تجربه‌های کارآفرینان و برگزاری دوره‌های علمی ومهارتی می‌توانند در ایجاد انگیزه برای کار و کارآفرینی اثرگذار باشند.

وی با اشاره به اینکه نیاز به اشتغال مولد داریم، ادامه داد: امروز مشاغل متناسب با ظرفیت علمی و دانش افراد تعریف نشده است که بااین کار راندمان کار ما در همه موارد پایین می‌آید.

نماینده ولی فقیه درهرمزگان گفت: باید فرهنگ ونوع نگاه‌مان را به کار تغییر داده و زمینه را برای رشد و استعداد جوانان در حوزه کار افزایش دهیم واعتماد به نفس آنها را تقویت کنیم که دراین راستا باید اهل قلم ودانشگاهیان وارد عرصه شوند.

عبادی زاده یادآورشد: امروز برای اینکه خلاقیت وفعالیت‌های کارآفرینان عرضه شود نیازبه نمایشگاه‌های دائمی و ثابت و راه اندازی مراکز مشاوره داریم که جوانان در این راستا تجربه و دانش کسب کنند و وارد بازار کارشوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها