منصور نعیمی، شاعر هرمزگانی:

از اهالی قلم حمایت نمی شود


نویسنده: سمیره حنائی

«منصور نعیمی» نویسنده و پژوهشگر استان در ششمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه دیجیتال از غرفه صبح ساحل، بازدید کرد.
به گزارش صبح ساحل، او در مورد وضعیت کتاب و کتابخوانی استان گفت: هرمزگان از استان های پیشگام در زمینه های مختلف بوده است. در دوره مشروطیت و ملوک هرمز رد پای فرهنگ و ادبیات هرمزگان بیشتر دیده می شود مثلا توران شاه یکی از شاهان هرمز شاهنامه ای را حدود هزار سا قبل به رشته تحریر در آورده است. در حال حاضر فعالیت های مفیدی انجام می شود استعداد های بالقوه ای نیز وجود دارد دلیل اینکه شاهد پیشرفت چشمگیر نمی شویم این است که اهالی قلم حمایت نمی شوند.
او در مورد کتاب جدید خود که به تازگی رونمایی شده است گفت: مجموعه شعر "بانوی خوب های جزیره"، مجموعه شعرهای دهه ی 40 و 50 است. منظور از بانو مادر و منظور از جزیره ی هرمز است. پیش از این مجموعه ای از ضرب المثل های هرمزگانی به نام "چن چنکوو" منتشر شد.
نعیمی در مورد عرضه کتاب‌هایش در نمایشگاه کتاب امسال گفت: کتاب‌هایم در انتشارات "سمت روشن کلمه" و "انجمن خط سوم" به فروش می‌رسد.
او در مورد نمایشگاه کتاب امسال گفت : حضور مردم در این دو روز نسبت به سال گذشته کم رنگ بوده است. علت آن تکراری بودن کتاب‌ها است. در نمایشگاه باید کتاب‌های جدید عرضه شود. قیمت بالای کتاب‌ها، با توجه به وضعیت اقتصادی این روزها، دلیل دیگری است که مردم کمتر شرکت کرده‌اند.
نعیمی در مورد برپایی سالیانه نمایشگاه کتاب اضافه کرد: کاش به جای هزینه ی سالیانه نمایشگاه، کتابخوانی را از مدارس شروع می کردیم. کتاب‌ها را در مدارس توزیع کنیم و استعداد ها را پرورش دهیم.
 
غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها