رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان:

اساتید دانشگاهی و هیئت های علمی از تهدید های کرونا فرصت اقتصادی بسازند



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: «اتفاقات پیش و پس از کرونا باید از منظر تخصصی صاحبنظران هر حوزه مورد پایش و تحقیق قرار گیرد.»

به گزارش صبح ساحل،احسان کامرانی  در جلسه  هسته اصلی اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با اشاره به شیوع ویروس کووید ۱۹ و اثرات آن بر بنگاه‌های اقتصادی، روابط بین الملل، لایه‌های اجتماعی، بخش‌های سلامت  و ... گفت: «حوزه‌ها و بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و ... تحت تأثیر کووید ۱۹ قرار گرفته و استادان به عنوان مغز متفکر و اندیشه‌ورز جوامع باید برای برون‌رفت از وضعیت فعلی با تکیه بر پشتوانه علمی و پژوهشی این جریانات را ارزیابی، رهبری و  راهکار عملی ارائه کنند.»

وی با اشاره به پیش‌بینی فروپاشی اتحادیه اروپا، از دست رفتن قدرت جهانی آمریکا و دیگر اتفاقات مرتبط با کرونا که ممکن است به واقعیت مبدل شود، تصریح کرد: «اتفاقات پیش و پس از کرونا باید از منظر تخصصی صاحبنظران هر حوزه مورد پایش و تحقیق قرار گیرد که این به خودی خود اعتبار و جایگاه دانشگاه‌ها را در جهان تقویت می‌کند و اهمیت تولید علم و ارائه راهکار علمی و عملی را بالا می‌برد.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر ظرفیت موجود در دانشگاه‌ها  از رئیس شورای تخصصی دانشجویی و فرهنگی استان هرمزگان خواست تا با تشکیل هسته‌های مرکزی و جانبی گروه‌های اندیشه‌ورز در کنار کمیته‌های تخصصی هر حوزه، نظرات افراد صاحب اندیشه و فکر را جمع‌آوری، بررسی و انتشار دهد.

نقش دانشگاهیان در حوزه‌های مختلف جامعه مهم است

کامرانی با تأکید بر اینکه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها می‌توانند با توجه به رشته و تخصص خود تعریفی از وضعیت معیشتی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... ارائه دهند، یادآور شد: «اعضای هیئت‌علمی به عنوان سفیران  آگاهی‌بخش و پیام‌آوران واقعی جامعه باید با ارائه الگوهای مناسب تهدیدها را به فرصت مبدل سازند و در دوران کرونایی موجبات شکوفایی اقتصادی و ... در جامعه شوند.»

وی، تحلیل‌گر بودن دانشگاهیان را به عنوان صاحبان‌نظر در حوزه‌‌‌های مختلف جامعه مهم برشمرد و مطرح کرد: «امروز با توجه به تأثیر عمیق کرونا بر عملکرد حوزه‌‌های مختلف در جهان باید دانشگاهیان از جمله استادان با تولید فکر و اندیشه مسائل زیرمجموعه خود را تحلیل و راهکار برون‌رفت از وضعیت فعلی به خوبی شناسایی و آن را رهبری کنند.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها