دریابانی قشم زیر مجموعه سازمان منطقه آزاد است



به گزارش صبح ساحل از سازمان منطقه آزاد قشم، سرهنگ عبدالرضا ضربت روز دوشنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: با حمایت‌های انجام شده، شاخصه برخی از کشفیات دریابانی در سال ۱۳۹۸ به ویژه در حوزه کشف مواد مخدر و کالای قاچاق ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: نیروهای دریابانی قشم با تلاش های شبانه‌روزی خود و حمایت‌های سازمان منطقه آزاد در این شهرستان توانستند افتخارات بزرگی در عرصه حفاظت از جان و مال مردم ایران و به خصوص در جزیره کسب کنند.

ضربت خاطرنشان کرد: حفظ امنیت دریا و مرز دریایی جمهوری اسلامی ایران از حساسیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل کمک‌های سازمان منطقه آزاد قشم نقطه امید و قوت نیروهای پایگاه دریابانی این جزیره به شمار می رود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها