کنترل ورودی و خروجی‌های دیلم/ پیگیری ویژه برخورد با پزشک بوشهری در هواپیما



استاندار بوشهر گفت: با توجه به خیز دوباره کرونا در استان خوزستان، کنترل و تب‌سنجی ورودی و خروجی دیلم با همکاری هلال‌احمر و نیروی انتظامی انجام شود و مردم شمال استان نیز از ترددهای غیرضروری به این استان خودداری کنند.

به گزارش صبح ساحل، عبدالکریم گراوند پیش از ظهر امروز در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: مردم استان همچنان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا شاهد کاهش موارد ابتلا به کرونا باشیم.

وی در مورد وضعیت بازگشایی مدارس در استان گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدارس از روز شنبه باز هستند اما حضور دانش آموزان اختیاری بوده و اجباری نیست و در این زمینه خانواده ها دغدغه ای نداشته باشند.

استاندار بوشهر با قدردانی از تلاش های جامعه پزشکی و وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا تاکید کرد: ظرف 48 ساعت آینده بودجه موجود در حساب بانکی مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی و اتاق بازرگانی به حساب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای تکمیل بیمارستان شهدای هسته‌ای واریز شود.

گراوند با بیان اینکه غربالگری در بیماریابی از توفیقات بزرگ وزارت بهداشت بوده است، گفت: انتظار داریم مردم استان نهایت همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای اجرای طرح غربالگری داشته باشند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: اعتبار لازم از محل اعتبارات استانی با هدف توجه به مراکز درمانی و خانه های بهداشت به منظور مقابله با کرونا اختصاص یابد.

وی اضافه کرد استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل شهری با مسئولیت نظارت شهرداری بوشهر با جدیت انجام شود.

گراوند ادامه داد: مدیران استان مکلف هستند امکانات لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی را در اختیار مهمانان اداری که وارد استان می شوند قرار دهند و حوزه بازرسی استانداری هم در این زمینه گزارش بدهد.

به گزارش ایسنا، مقام عالی دولت در استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به خیز دوباره کرونا در استان خوزستان، کنترل و تب سنجی ورودی و خروجی دیلم با همکاری هلال احمر و نیروی انتظامی انجام شود و مردم شمال استان هم از ترددهای غیرضروری به استان خوزستان جلوگیری کنند.

گراوند افزود: با توجه به نیاز استان به آزمایشگاه های تشخیص کرونا، نسبت به ایجاد این آزمایشگاه در جنوب استان انجام خواهد شد ضمن اینکه راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در دشتستان هم ضروری است.

استاندار بوشهر گفت: اصناف همچنان پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و هر صنفی که از این موضوع غفلت کند پلمب خواهد شد.

وی در مورد اقدام یک شرکت هوایی و برخورد با یکی از پزشکان بوشهر در مسیر پروازی تهران به بوشهر گفت: دستور پیگیری این موضوع را به بازرسی استانداری دادم و اینگونه رفتارها نه تنها با کادر درمان بلکه با هیچ شهروندی مناسب نیست.

تدوین برنامه جامع جهش تولید در بخش کشاورزی استان بوشهر

استاندار بوشهر همچنین روز جاری در نشست با مدیران بخش کشاورزی خواستار تدوین برنامه جامع جهش تولید در بخش کشاورزی استان بوشهر با محوریت سازمان جهاد کشاورزی شد.

عبدالکریم گراوند با تاکید بر ضرورت تحقق شعار سال اظهار کرد: یکی از حوزه های مهم استان بوشهر برای جهش در تولید، بخش کشاورزی است و باید با یک برنامه جامع در این مسیر حرکت کنیم.

وی خواستار تدوین برنامه جامع جهش تولید در بخش کشاورزی استان بوشهر با محوریت سازمان جهاد کشاورزی شد و افزود: مدیران مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در استان برای تحقق شعار جهش تولید، باید آستین ها را بالا بزنند و با شهامت و حساسیت ویژه در این زمینه تصمیم گیری کنند.

استاندار بوشهر بر تسریع در اجرای طرح های اشتغالزایی و تولیدی در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: یکی از راه‌های جهش تولید در بخش کشاورزی تنوع بخشی به محصولات تولیدی کشاورزی است.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها