۴هزارهکتار از باغ های فرسوده در هرمزگان احیاء شد



به گزارش صبح ساحل، علی باقرزاده همائی روز شنبه افزود: افزایش محصولات کشاورزی در سال جهش تولید می تواند نیازهای کشور را تامین کند و به همین منظور در این استان تراکم کشت محصولات طی ۲فصل متفاوت دو برابر شده است.

وی بیان داشت: در بخش صنعت پرورش طیور در سال گذشته ۴۰مرغداری راکد به چرخه تولید بازگشت و در زمینه تولید مرغ نیز از ۲۴هزارتن در سال۹۵ به ۳۸هزارتن در سال ۹۸ با ۱۴درصد رشد رسید.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان یادآور شد: این استان از ظرفیت های بسیاری برای گسترش صنعت آبزی پروری برخوردار است به گونه ای که در سال گذشته ۳۵هزارتن انواع آبزیان تولید شد.

باقرزاده اظهار کرد: اجرای طرح های آبزی پروری شامل، صدور مجوز تولید بچه میگوی بدون بیماریهای خاص، صدور مجوز برای تولید کرم خونی مورد نیاز مراکز تکثیر، پرورش ماهیان خاویاری، پرورش میگو در سیستم فوق متراکم، پرورش تیلاپیا در استخرهای آب کشاورزی، راه اندازی مرکز بازسازی، حفاظت از ذخایر آبزیان، توسعه زیستگاه های مصنوعی و راه اندازی شهرک ماهیان زینتی آب شور، باعث خودکفایی این استان در صنعت آبزی پروری شده است.

طبق گزارش های اعلام شده از سوی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، در شهریور ماه ۹۸، وسعت گلخانه ها در این استان ۲۰۵ هکتار با تولید سالانه ۵۰ هزار تن محصول خارج از فصل آغاز شد که به منظور سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در برنامه های ۱۰ساله، به ۵ هزار هکتار افزایش می یابد.

در حال حاضر وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان ۱۶۱هزار هکتار با تولید سالانه افزون بر۲ میلیون و ۳۰۰هزارتن محصول باغی و زراعی و یک میلیون و ۶۵۰هزارتن محصول سبزی و صیفی خارج از فصل تاثیر بسزایی در تنظیم بازار این محصولات در فصل های پاییز و زمستان در کشور دارد.

استان هرمزگان با داشتن پنج قطب مهم کشاورزی در طول سال با تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل و داشتن ظرفیت دروازه های صادراتی، نقش راهبردی در رونق و جهش تولید برعهده دارد.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها