۱۱۲میلیون قطعه پست لارو میگو در کنارک تولید شد



رییس اداره دامپزشکی کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱۲ میلیون قطعه پست لارو میگو در این شهرستان تولید و علاوه بر تامین نیاز داخلی به استان‌های هرمزگان، بوشهر و گلستان ارسال شد.

به گزارش صبح ساحل، دکتر امجد رییسی  اظهارداشت: ۱۳ هزار و ۷۰۰ قطعه مولد میگو پس از انجام آزمایشات لازم و تایید سلامت در شهرستان کنارک تحویل متقاضیان شده است.

وی افزود: افزایش تولید و تامین بچه میگو در مرکز تکثیر کنارک به عنوان نخستین زنجیره در صنعت پرورش و تولید میگو گام مهمی در راستای تحقق شعار «جهش تولید» است و امیدواریم این روند با اقدامات لازم ادامه داشته باشد و با هزینه اندک و حذف کرایه حمل از سایر استان‌ها تولیدکنندگان اقدام به افزایش سطح زیرکشت میگو کنند.

رییس اداره دامپزشکی کنارک گفت: این اداره با نظارت مستقیم و مستمر بر مراکز تکثیر میگو از جمله کنترل بهداشتی عمومی تاسیسات، تجهیزات و آماده سازی مراکز برابر ضوابط و استانداردهای اعلامی از سوی سازمان دامپزشکی کشور نسبت به صدور پروانه‌های بهداشتی بهره‌برداری اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: مشکلات فنی، ساختاری و مدیریتی، تغذیه آب و بروز بیماری‌های مختلف از مهمترین چالش‌های پیشرو در بحث پرورش میگو هستند و این بنگاه اقتصادی مهم و حساس آبزی پروری را تهدید و در برخی مواقع با مشکل مواجه کرده است.

رییسی ادامه داد: نظارت مستقیم و مستمر کارشناسان دامپزشکی از قبیل پایش و مراقبت بیماری‌های میگو(mssd و tsv)، کنترل بهداشتی و اجرای ضوابط امنیت زیستی باعث ارتقا کیفیت پست لاروهای تولیدی میگو مطابق دستورالعمل‌ها و برنامه‌های راهبردی سازمان دامپزشکی کشور شده است.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون در طول سه ماه پرورش میگو شاهد آغاز برداشت میگو از حدود ۴۰۸ هکتار با ذخیره‌سازی ۶۰ میلیون قطعه پست لارو در قالب ۲۸ مزرعه مجموعا ۳۹۰ استخر هستیم که پیش‌بینی می‌شود حداقل ۸۰۰ تن میگو از این مزارع برداشت شود.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها