528 فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی‌ پهلو گرفت



به گزارش صبح ساحل، علی‌رضا محمدی‌ کرجی‌ران‌ در گفت‌‌وگو با صبح ساحل، اظهار داشت: مجتمع بندری شهید رجایی مهمترین بندر کانتینری کشور به شمار می‌آید که با برخورداری از 12 اسکله کانتینری، 90 درصد از عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه کانتینری بندر شهید رجایی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر‌ماه، 528 فروند شناور کانتینری در بندر شهید رجایی پهلودهی شد‌ که عملیات تخلیه و بارگیری 482 هزار TEU کانتینر طی این مدت به ثبت رسیده است‌.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به رشد 14 درصدی در پذیرش کشتی‌های کانتینری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: از این تعداد شناور، چهار فروند کشتی کانتینر‌بر نسل هفتم (مگاسایز) بوده که با بهره گیری از دستگاه‌های مدرن و نیروهای متخصص نرم تخلیه و بارگیری به 160 باکس (BOX) در ساعت ارتقاء یافته است.

محمدی کرجی‌ران بیان کرد: تداوم پهلودهی این شناورها که البته متعلق به ناوگان ملی کشور است می‌تواند زمینه ساز تحولی مطلوب در حوزه تخلیه و بارگیری کالاهایی کانتینری پدید آورد.

منبع: فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها