شورای شهر و تداوم بحث خروج کارخانه‌های آلاینده از شیراز



موضوع خروج کارخانه‌های آلاینده از درون منطقه شهری کلانشهر شیراز طی سالهای گذشته همواره مورد توجه قرار گرفته، بحثی که همراه با برقراری این کارخانه‌ها، همچنان تداوم دارد و اینک این مساله روی میز شورای شهر شیراز قرار دارد.

تاکید بر خروج واحدهای آلاینده شیراز از جمله کارخانه‌های روغن نباتی ،سیمان، پشم شیشه،لاستیک سازی دنا و نشاسته گیری بارها از سوی کارشناسان،دستگاه‌ها مختلف و تشکل‌های مردمی مطرح شده که به قول یکی از ساکنان اطراف کارخانه روغن نباتی شیراز ، این بحث ها شنیده می شود اما به گوش سپرده نمی شود.

خروج واحدهای صنعتی آلاینده از دل کلانشهر شیراز فریادی است که طی یک دهه گذشته همواره بطور مداوم در مقاطع مختلف از سوی دوستداران محیط زیست ،متخصصین امر و مدیران شهری سرداده شده و هر از گاهی نیز توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است و این داستان ادامه یافته است.

بررسی ها در کمیته ها ادامه دارد

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به بررسی خروج کارخانه‌های آلاینده از حریم شیراز گفت: طرح خروج کارخانه پشم شیشه، سومین کارخانه آلاینده از محدوده و حریم شیراز در کمیته‌ای تخصصی به ریاست علی ناصری، عضو این شورا بررسی و نتیجه اقدامات صورت گرفته به زودی در اختیار شورای شهر قرار خواهد گرفت.

نوذر امامی با اشاره به یکصد و بیست و چهارمین جلسه این کمیسیون که به ادامه بررسی صنایع آلاینده شیراز و مساله خروج آنها از شهر اختصاص داشته و با حضور اعضای کمیسیون، شهردار منطقه ۹، نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست استان و مدیر انتقال کارخانه پشم شیشه شیراز برگزار شد، گفت: نمایندگانی از استانداری، فرمانداری، اداره کل حفاظت محیط زیست، معاونت شهرسازی شهرداری، اداره املاک و مستغلات، اداره امور حقوقی، شهرداری منطقه ۹ وهیات مدیره کارخانه پشم شیشه اعضای این کمیته تخصصی هستند که ابعاد مختلف موضوع را بررسی می‌کنند.

وی افزود: بنا به تائید مسئولان و کارشناسان امر شیراز هشتمین کلانشهر آلوده کشور است و بر همین اساس طرح جابه‌جایی بسیاری از کارخانه‌های آلاینده که در حریم و محدوده شهر قرار دارند بارها و بارها مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز طرح انتقال صنایع آلاینده از شیراز را با هدف کنترل آلایندگی هوا و حفظ سلامت شهروندان دانست و بیان کرد: همچنان این صنایع آلاینده در حریم و محدوده شهر فعالیت دارند.

امامی کارخانه پشم شیشه را یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌هایی عنوان کرد که در شمار صنایع آلاینده شیراز قرار داشته و اظهار داشت: طرح انتقال این کارخانه نیز از سال‌ها پیش مطرح بوده اما با گذشت چندین سال این موضوع هنوز محقق نشده است.

کارخانه پشم شیشه استان فارس از سال ۱۳۵۷ در شهرک احمد آباد شیراز و در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار با پنج سالن تولید فعالیت خود را آغاز کرد.

کارخانه های دیگر نیز به طور میانگین قدمتی بیش از ۵۰ سال دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها