کارگردان «انگل» درباره پناهندگان فیلم می‌سازد



کارگردان فیلم اسکاری «انگل»، تهیه کنندگی فیلمی به نام «مه دریا» را بر عهده گرفت.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از باشگاه خبرنگاران، این فیلم که درباره مهاجران غیرقانونی است، توسط مت پالمر کارگردانی می شود. پالمر توانسته است با فیلم سینمایی «کالیبر» به عنوان اولین فعالیتش در زمینه کارگردانی، جایزه مایکل پاول را در جشنواره بین‌المللی فیلم ادینبورگ دریافت کند.«مه دریا» برمبنای یک فیلم کره‌ای به نام «هیمو» ساخته می‌شود. آن فیلم را شیم سانگ بو کارگردانی کرده بود و بونگ و شیم نویسنده فیلمنامه‌اش بودند. «هیمو» محصول سال ۲۰۱۴ کره جنوبی، داستان خدمه یک کشتی را روایت می‌کند؛ خدمه‌ای که در تلاش هستند گروهی از مهاجران غیرقانونی را از کشور چین به کره ببرند.

بونگ جون هو در اسکار ۲۰۲۰ با فیلم سینمایی «انگل» تاریخ سازی کرد؛ انگل به اولین فیلم خارجی زبانی تبدیل شد که جایزه بهترین فیلم سال را از جوایز آکادمی دریافت کرد.

آنچه فیلم انگل نمایش می‌دهد

به گزارش صبح ساحل، آقای «بونگ‌جون‌هو» با درامی طنزگونه و در کل اثری تماشایی به جشنوارهی فیلم کَن بازگشته است. فیلم او مثل ماشین مرسدس بنز شخصیت اصلی روان و استوار است. شخصیتی که نقش آن را ستارهی کره‌ای، «سونگ‌کانگ‌هو» بر عهده داشته است. فیلم «انگل»(Parasite)، یک کمدی سیاه عجیب‌وغریب دربارهی موقعیت‌های اجتماعی، آرزوهای افراد، ماده‌گرایی و واحد خانواده ی پدرانه است. مردمی که ایده ی داشتن یک طبقه ی خدمتکار را پذیرفته‌اند. انگل دربارهی یک خانوادهی کره‌ای ثروتمند است. شاید فیلم می‌توانست کمی گزنده‌تر و نکته‌سنج‌تر باشد و منظور و هدف خود را واضح‌تر به مخاطب بفهماند. درهرصورت این اثر بسیار لذت‌بخش، باکیفیت و تندوتیز است. فیلمی درباره ی ترکیب خدمتکاری و حقه‌بازی است که مضمون جالبی در سینمای کره ی جنوبی دارد. فیلم انگل هزینه ی طراحی و ساخت بسیار بالایی داشته است. تمرکز و توجه فیلم به مسئله ی فقر، نومیدی و پدیده ی افراد بدهکار که باید به خاطر فرار از دست طلبکارانشان خود را ناپدید کنند، نیز قابل توجه است. 

تحلیل سمبلیک فیلم انگل

سراسر این فیلم از مضامین اجتماعی پر شده است. چندبار دیدن آن لذت این فیلم را کم نمی‌کند. انگل فیلمی است چند بعدی که هم به مسائل سیاسی و اقتصادی نگاه می‌کند و هم مدرنیته و سنت‌های کهن. تنها در 10 دقیقه ابتدایی فیلم، در سه سکانس نمادهای نهفته‌ای را خواهید دید. در این ده دقیقه، علاوه‌بر نمادهای گفته شده، قرارگیری دوربین در سکانس‌های آغازین فیلم نیز خیلی مهم است. دوربین در سکانس اول از خانه بیرون نمی‌رود. در سکانس دوم وارد خانه نمی‌شود. سکانس سوم نیز تنها در خانه فیلم برداری شده است. رابطه لوکیشن خانه و قرارگیری دوربین در این سکانس‌ها برای مخاطب سوال برانگیز خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها