بندرعباس فقط 4 دوربین فعال ثبت تخلفات دارد



شهر بندرعباس که ساختاری طولی داشته و دارای معابر متعددی با طول چندین کیلومتری است، فقط از 4 دوربین کنترل سرعت برخوردار است.

 

به گزارش صبح ساحل، بزرگ‌ترین شهر ساحلی جنوب کشور و معابری چندین کیلومتری از جمله بلوار امام خمینی، بلوار ساحلی، بلوار امام حسین، بزرگراه شهید رجایی و ... را در خود جای داده و در طول ماه شاهد چندین تصادف خونین ناشی از سرعت غیرمجاز در این معابر هستیم.

با این حال بندرعباس به لحاظ بهره‌مندی از تجهیزات کنترل الکترونیک و دوربین‌های کنترل سرعت به شدت در محرومیت و مضیقه قرار دارد و برای کنترل سرعت در معابر مختلف آن از سرعت‌گیرهای بعضا غیراستاندارد استفاده شده است و به شیوه‌های اولیه در راستای کنترل ترافیک اقدام می‌شود.

کل بندرعباس فقط 4 دوربین فعال ثبت تخلفات دارد

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری بندرعباس می‌گوید: در حال حاضر ۶ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در سطح شهر موجود است که ۴ مورد از آنها فعال است. 

وی افزود: 68 دوربین پایش تصویری نیز در مرکز کنترل ترافیک شهرداری فعال هستند که به طور مداوم رصد می‌شوند و قرار است طبق برنامه‌های مقرر شده و با همکاری پلیس راهور، در آینده‌ای نزدیک نرم افزار پلاک خوان بر روی این دوربین‌ها نصب شود.

بندرعباس به 40 دوربین کنترل سرعت نیاز دارد

علی مجتهدزاده یک کارشناس حوزه ترافیکی در بندرعباس گفت: در طول ساحل شهر بندرعباس و یا در بلوار شهید رجایی که طول زیادی دارند، عملا شهرداری و شورای ترافیک برای کنترل سرعت خودروها بخصوص در خروجی‌ها در وسط معابر از سرعت‌گیر استفاده کرده است که هم باعث تشدید تصادفات و هم سبب نابودی جلوبندی خودروهای مردم می‌شود.

وی افزود: عادت دادن مردم به کنترل سرعت با ایجاد سرعت‌گیرهای غیراستاندارد بخصوص برای شهری مانند بندرعباس که شهری مسافرپذیر است، روش علمی و دقیقی نیست و شهرداری باید در این سبک از مدیریت ترافیکی در شهر تجدید نظر کند.

صاحبان خودروهای آسیب‌دیده می‌توانند از شهرداری غرامت بگیرند 

به گفته این کارشناس حمل و نقل، بسیاری از سرعت‌گیرهای بندرعباس که با آسفالت و بتن ساخته شده‌اند غیراستاندارد بوده و حتی رنگ‌آمیزی ندارند و تابلوی هشدار پیش از سرعت‌گیر نیز برای آنها نصب نشده است که در موارد مختلف منجر به بروز تصادفاتی برای مردم شده که عامل آن شهرداری است و اگر صاحبان خودروها به طور قانونی و پیگیرانه دنبال علل کارشناسی تصادف را بگیرند، می‌توانند از شهرداری غرامت دریافت کنند.

مجتهدزاده همچنین تصریح کرد: شهری مانند بندرعباس حداقل به 40 دوربین کنترل سرعت نیاز دارد تا انضباط ترافیکی مناسبی در معابر آن ایجاد شود و پلیس راهور نیز باید پیگیر نصب این دوربین‌ها باشد چرا که در تمامی شهرها، شهرداری‌ها بدلیل سهمی که از اعمال قانون توسط این دوربین‌ها صورت می‌گیرد، سهم می‌برند.

منبع:فارس.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها