احداث کمپینگ گردشگری جزیره بوموسی آغاز شد



مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: احداث کمپینگ گردشگری جزیره بوموسی با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی این اداره‌کل در هفته جاری آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل، رضا برومند روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث این کمپینگ شامل ساخت آلاچیق، غرفه صنایع دستی، زمین ورزشی، سرویس بهداشتی، نمازخانه، حمام، سوئیت، برج نور، آبنما، پیاده‌رو و محوطه سازی است.

وی ادامه داد: جزیره سوق الجیشی بوموسی با توجه به تقاضای بالای سفر گردشگران داخلی به آن بایستی برای پذیرایی از آن‌ها به زیرساخت‌های گردشگری مجهز شود و احداث این کمپینگ در این راستا آغاز شده است.

وی اضافه کرد: این امر به تدریج زمینه حضور سرمایه‌گذاران برای ایجاد تاسیسات گردشگری بیشتر و افزایش مستقیم و غیر مستقیم درآمد ساکنان جزیره ابوموسی را فراهم می‌آورد.

جزیره بوموسی با وسعتی حدود ۱۲ کیلومتر مربع در ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری قرار گرفته و دارای ساحلی بسیار زیباست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان خاطر نشان کرد: مناقصه احداث کمپینگ گردشگری جزیره بوموسی در مرداد ماه با ترک تشریفات انجام و کار به شرکت «داش سازه ساحل» سپرده شد.

جزیره بوموسی از شمال به جزیره تنب کوچک، از غرب به جزیره سیری، از جنوب و شرق به امارات متحده عربی نزدیک است و سفر دریایی از بندرلنگه به این جزیره حدود سه زمان می‌برد.

پیش از این هم مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ضمن بازدید از پروژه های گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان بندرلنگه از آغاز پروژه کمپینگ گردشگری در بندرچارک خبر داده‌بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها