آیا چنین چیزی اتفاق می افتد



صبح ساحل، اجتماعی _ امروزه تمام شرکت‌های تولیدکننده خودرو، برای جلب مشتریان خودو برای پیشی گرفتن از دیگر رقبا، دست به اقدامات مختلفی می زنند، تا این بازار رقابت را از دست ندهند. اعطای تسهیلات به خریداران و افزایش کیفیت خدمات پس از فروش از جمله اقداماتی است که خودروسازان برای جلب مشتری در پیش گرفته‌اند.در این راستا علاوه بر فعالیت های گسترده در راستای بهبود  کیفیت محصولات، ارایه خدمات پس از فروش از اهمیت بالایی نزد خودروسازان و مشتریان برخوردار است. ارایه خدمات پس از فروش برای شرکت‌های خودروسازی امری اجتناب ناپذیر و ضروری است. خدماتی که شرکت های سازنده خودرو آن را برعهده می‌گیرند.

گارانتی به مجموعه تعهداتی اطلاق می‌شودکه شرکت سازنده در قبال وقوع هرگونه  ایراد ناشی از کیفیت نامطلوب مواد و یا فرایند نامناسب ساخت محصول خود، تحت شرایط و زمانی خاص، جهت رفع آن چه از طریق تعمیر ویا تعویض قطعات برعهده می‌گیرد. که هزینه های تحمیل شده برعهده تولیدکننده محصول است.

روزبه روز برتعداد مشتریان شرکت های خودروسازی کشور افزوده می‌شود، درکنار آن روزبه روز نیز اطلاع‌رسانی این شرکت ها درخصوص خدمات پس از فروش ضعیف تر می شود. خودروسازان کشور برای جلب مشتری، آن قدر از خدمات پس ازفروش سخن می گویند تا مردم را به خرید محصولات خود ترغیب کند. اما وقتی خودرو شما با مشکلی روبروشد،آنگاه معنی گارانتی وخدمات پس از فروش را می دانید.آنچه در این بین مردم را سرگردان کرده عدم اطلاع رسانی دقیق از سوی شرکت های خودروساز است. خریداران محصولات خودروسازان نمی دانندکه گارانتی شامل چه مواردی می شود. بارها اتفاق افتاده،مشتری برای رفع عیب ویا مشکل خودرو خود به شرکت سازنده  مراجعه کرده به این امیدکه از مزایا وخدمات پس از فروش آن شرکت بهره مند شودکه دست خالی بازگشته است.

خودروسازان به هنگام تحویل خودرو و ارایه کارت گارانتی تنها به زمان بهره مندی ازاین کارت اشاره می‌کنند. مردم نمی دانند گارانتی شامل چه مواردی می‌شود.شرکت‌های تولیدکننده خودرو باید درکنار ارایه کارت گارانتی،شرایط و مواردگارانتی نیز دراختیار خریداران قرار دهند، تا مردم بدانند که در چه مواردی برای رفع عیب ونقص خودرو خود به شرکت سازنده مراجعه کنند. مشتریان به عنوان سرمایه های اصلی صنعت خودرو، حق دارند تا موارد شامل  گارانتی را بدانند و به آن آگاه باشند.

نکته بعدی که بسیار تعجب برانگیز است،کمبود قطعات در شرکت های تولیدی خودرو است. اما همین قطعات که در انبار این شرکت ها وجود ندارد، در بازار به تعداد دلخواه وجود دارد، دراین میان چه اتفاقی رخ داده که قطعات خودرو به جای اینکه در انبار سازنده خودرو موجود باشد سر از بازار آزاد درآورده و به قیمت بالاتر در اختیار مشتری قرار داده می‌شود و خلق الله نیز مجبور به تهیه آن قطعه هستند و چاره ای هم ندارند، اگر دست به دامان بازار آزاد  نشوند، خودرو آن ها باید مدت ها درتعمیرگاه شرکت سازنده بماند تا روزی روزگاری،این قطعه به نمایندگی شرکت سازنده برسد و آن را با قطعه معیوب خودرو شما تعویض کنند با افزایش قیمت خودرو نه تنها کیفیت آنها افزایش نیافت بلکه خدمات پس از فروش آنها نیز هیچ تغییری نکرده و همچنان مردم از خدماتی که ارایه می شود ناراضی اند.این شرکت ها حتی جزیی ترین قطعات ومواد مصرفی را ندارند.

اگر شرکت های سازنده خودرو، بدنبال جلب مشتری بیشتری هستند، چاره ای ندارند که میزان تعهدات خود در گارانتی (خدمات پس ازفروش) را افزایش داده، انبارهای خود را از قطعات ومواد مصرفی خودرو انباشته کنند. البته با این اوضاع احوال بعید است که کیفیت خدمات پس از فروش وشرایط گارانتی تغییر کند. راستی شرکت‌های تولیدکننده خودرو یا به عبارتی خودروسازان، چقدر به اصل مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع اهمیت می دهند؟ توقع مردم این است که کیفیت خودروها آن قدر افزایش یابد تا نیازی نباشدکه بدنبال دریافت شرایط گارانتی و... باشند. آیا چنین چیزی اتفاق می افتد؟! 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها