مدیر امور شهری و روستایی قشم:

کاهش هزینه حفظ و نگهداری فضای سبز، از دلایل نوسازی پمپ‌های آب شهرستان است



مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت:کاهش هزینه حفظ و نگهداری فضای سبز، توسعه سیستم لوله‌کشی و فاصله گرفتن از روش آبیاری سنتی با تانکر آب، از دلایل نوسازی سیستم نوسازی پمپ‌های آب شهرستان قشم است.

به گزارش صبح ساحل، «فرج طهماسبی»،  مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم روز پنج شنبه گفت: این اقدام با توجه به اتمام عمر مفید پمپ‌های مورد استفاده در فضای سبز و برای جلوگیری از وقفه در انجام عملیات آبیاری گونه‌های گیاهی جزیره قشم انجام شد.

طهماسبی افزود: کاهش هزینه حفظ و نگهداری فضای سبز، توسعه سیستم لوله‌کشی و فاصله گرفتن از روش آبیاری سنتی با تانکر آب، از دیگر دلایل نوسازی سیستم نوسازی پمپ‌های آب شهرستان قشم است.

وی اضافه کرد: عملیات آبیاری و آبرسانی فضای سبز شهر قشم توسط شبکه آب بازیافت و آبیاری تحت فشار صورت می‌گیرد.

طهماسبی گفت: برای افزایش بازدهی و کاهش نیروی انسانی، شبکه پس‌آب، آبیاری تحت فشار و سیستم آبیاری بارانی به زودی در قشم توسعه می‌یابد.  وی در پایان خاطر نشان کرد: لایروبی مخازن مورد استفاده در آبیاری نیز از اقدامات تکمیلی برای جلوگیری از اختلال در سیستم آبیاری فضای سبز قشم است.

تاج درختان نخل شهر قشم زیباسازی می‌شود

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با هدف حفظ، نگهداری و افزایش طول عمر نخل‌های جزیره قشم، عملیات تکریب (زدن دُمبرگ درختان نخل) و زیباسازی تاج درختان نخل آغاز شد. طهماسبی افزود: جلوگیری از حمله موریانه به تنه درختان، پوسیده شدن تنه و هرس شاخه‌های خشک و خوشه‌های قدیمی نخل‌ها بخشی از اهداف این طرح است.

وی از کاهش رطوبت در تنه نخل‌ها به عنوان یکی دیگر از مزیت‌های این طرح نام برد و تصریح کرد: بسیاری از حشرات ناقل بیماری و آفت‌های زیان‌آور در الیاف دُمبرگ این درخت‌ها جمع می‌شود که تکریب نخل‌ها از تجمع این آفت‌ها و بروز بیماری‌ها جلوگیری کرده و باعث افزایش عمر و زیبایی نخل‌های تزیینی می‌شود.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها