ماموربه خدمت از دستگاهی که با کمبود نیرو مواجه است



 صبح ساحل ، سیاسی -  درتشکیلات اداری شکلی از همکاری شاغلان وجوددارد که به نیروی انسانی ادارات اجازه می دهد برای مثال اگر نیروی رسمی اداره ای از زیرمجموعه های وزارت نیرو است ، برای مدتی معین به خدمت در یکی از ادارات زیرمجموعه وزارتخانه دیگری(مثلا وزارت کشور) مشغول فعالیت شود.

این شکل از به کارگیری نیرو در صورت اعلام نیاز بالاترین مقام دستگاه خواهان خدمت  از یک طرف و مجوز مقام عالی دستگاه اصلی مستخدم(نیروی انسانی رسمی یا پیمانی)از سوی دیگر امکان پذیراست. دلایلی همچون مهارت یا تخصص قابل توجه نیروی انسانی و علاوه برآن همفکری با مجموعه مقصد از جمله عوامل تعیین کننده در جابه جایی نیرو از یک دستگاه به دستگاهی دیگر است.

در دولت نهم وبه ویژه دولت دهم عده زیادی از نیروهای انسانی به کارگرفته شده در دستگاهی همچون استانداری از نیروهای استخدام در آموزش و پرورش استان بودند. اداره کل آموزش وپرورش استان هرمزگان از جمله دستگاه هایی است که معمولا بنابراظهارات مقامات ارشد آن باکمبود نیروی انسانی مواجه است و مداوما رایزنی هایی در مجلس و وزارتخانه برای دریافت مجوزاستخدام درطول سالهای گذشته روندعادی این دستگاه برای جبران این کمبود بوده است.اما در طول  چندسال اخیر به ویژه پس از انتصاب برخی مدیران آموزش وپرورش در برخی مدیریتها ، مدام برتعداد نیروهایی که از آموزش و پرورش به قصد مأموریت به خدمت به دستگاه های دیگر عزیمت می کردند افزوده شد. یکباره استانداری هرمزگان و بعضی دستگاه های دیگر درابعادی کمتر، شاهد حضورنیروهای آموزش وپرورش شدند که در مقام مدیرو رئیس ومعاون می نشستند.ژ

به کارگیری و استفاده ازتوانمندی نیروهای هر دستگاهی در دستگاه دیگر که هردوزیرمجموعه دولت هستند به خودی خود نمی تواندمحل ایراد واشکال باشد ، مگر آنکه به واسطه این جابه جایی هرچندموقت، زیانی متوجه یکی از دودستگاه شود. در واقع شرایطی که دستگاه آموزش و پرورش (به گواه مقامات آن) باآن مواجه است ، ضرورتی را ایجاب کرده به موجب آن لازم است ، مدیران این دستگاه، زیان آور نبودن این ماموریت به خدمت های گسترده را برای عموم شفاف تر نمایند. به عبارت دیگر اکنون فضای عمومی با این پرسش مواجه است که چگونه ماموریت به خدمت از سوی دستگاهی موافقت می شود که دائما اظهار می دارد با کمبود نیرومواجه است؟! آموزش و پرورش به عنوان دستگاه متولی آموزش هرگونه آسیبی که به دلیل کمبود نیروی انسانی برحوزه برنامه ریزی یا آموزش آن رخ دهد آثار سوء جبران ناپذیری در حال و آینده برسرنوشت دانش آموزان برجای خواهد گذاشت.

خواسته عمومی برای رفع شبهات در شرایط کنونی این است که مدیران این دستگاه، صراحتا تعداد نیروهایی که هم اکنون در خدمت دستگاه های دیگر مشغول به خدمت اند را اعلام و قبل از هرگونه درخواست مجوز جدید ، نیاز یا عدم نیاز خود به این گونه نیروها را مشخص نماید.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها