امضای طومار پرسنل نیروگاه برق خلیج فارس:

رفتارهای خلاف مقررات، دلیل اصلی اعتراض



کارکنان نیروگاه برق خلیج‌فارس در یک طومار امضا شده‌ای از رئیس قوه قضاییه کشور، دادگستری استان هرمزگان  و رسانه‌ها خواستار پیگیری مشکلات خود در این نیروگاه شدند.

 

به گزارش صبح ساحل، کارکنان نیروگاه خلیج‌فارس در یک طومار امضاشده‌ای به واگذاری این نیروگاه به «شستا» و سو مدیریت‌های مجموعه، رفتارهای خلاف مقررات، عدم ارتقا و جذب کارکنان این مجموعه، اعتراض خود را اعلام کردند.

در این طومار که به همراه امضاهای آن به صبح ساحل ارسال‌شده، آمده است

در زمستانی که گذشت با توجه به کاهش بارندگی و درنتیجه گرمای زودهنگام به نسبت سال‌های گذشته همچنین وجود تحریم‌های ظالمانه بر کشور و از طرفی شعار سال جدید به سال تولید پشتیبانی‌ها و مانع زدایی نام گرفت، لزوم تولید مداوم و پایداری برق در شبکه را دوچندان کرد و «صنعت برق» در استان هرمزگان با توجه به‌قرار گرفتن در شرایط نامطلوب آب و هوایی ازیک‌طرف و وجود صنایعی حیاتی کشور از طرف دیگر، اهمیت تولید برق دوچندان شد. از سویی نیروگاه گازی خلیج‌فارس در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی شستا واگذار گردید.

معترضان معتقدند که پس از واگذاری، اجحاف در حقوق و مزایای کارگران، انتصاب‌های ناشایست و خارج از قوانین و افزایش نامتعارف حقوق مدیران را شاهد بوده‌اند. نویسندگان این نامه می گیوند: این مجموعه رفتارها، باعث ایجاد ناملایمت و ضرر و زیان‌های بسیاری به این صنعت مهم که جزئی از اموال بیت‌المال هستند، شده است. آن‌ها همچنین به رفتارهای تحریک‌آمیز مدیران مجموعه که درجهت منافع شخصی شده خود، باعث از بین رفتن امنیت شغلی در این صنعت، ایجاد دلسردی در کارکنان و موارد خطرناک روحی و روانی شده، اعتراض دارند.

امضاکننده‌ها نوشته‌اند: «مشکلات به وجود آمده ناشی از واگذاری نیروگاه خلیج‌فارس به‌صورت «ثمن بخس» به تأمین اجتماعی و عملکرد انفعالی مدیرعامل در حال تشدید است و باید خوشحال بود که در حال حاضر این ناراحتی و مشکلات کارکنان اثر سوئی بر تولید انرژی برق نداشته که اگر این موضوع و مشکلات مرتفع گردد با فشارهای روانی به وجود آمده، عملکرد قسمت‌های مختلف تولید نیروگاه در دمای بالای ۶۰ درجه تحت تأثیر خواهد گرفت».

آن‌ها می‌گویند: «آیا رواست کارگر و تکنسین ای که باسابقه کار بالای ۱۰ سال هنوز به‌صورت غیررسمی در نیروگاه با حقوق و مزایای بسیار ناچیز مشغول به خدمت باشد، آنگاه فرد بی‌تجربه با سفارش شرکت شستا و باج‌دهی مدیران نیروگاه شرکت معرفی گردد؟»

 

کارکنان معترض این مجموعه می‌گویند: ازجمله مواردی که باعث عصبانیت و ایجاد تنش در بین زحمتکشانی که بعضاً دارای سابقه قریب به ۱۸ سال در این مجموعه رادارند، مواردی چون واگذاری نیروگاه به شرکت شستا و رفتارهای خلاف مقررات مدیرعامل هیئت‌مدیره است که تخم نا عدالتی و اجحاف را در نیروگاه کاشته شده است.

آن‌ها در ادامه نوشته‌اند که در نظام فعلی، مالک نیروگاه و همچنین مدیریت آن به علت نادیده گرفتن خواسته‌های به‌حق کارکنان، وضعیت ناامیدکننده و بی‌انگیزگی به جود آمده که برای سیستم خطرناک و سمی است.

آن‌ها معتقدند که صبر کارکنان نیروگاه خلیج‌فارس از این‌همه اجحاف بی‌عدالتی سختی و ناملایمات ناشی از سوء مدیریت مسئولین بالادستی لبریز شده و در پایان نوشته‌اند: درصورتی‌که اقدامی در خصوص رفع مشکل موجود و حتی بازگشت این واگذاری مشکوک به وزارت نیرو انجام نگیرد، احتمال هرگونه ضرر و زیان غیرقابل‌جبران برای نیروگاه استان هرمزگان و شهر بندرعباس و درنهایت برای شبکه تولید برق کشور متصور خواهد بود.  آن‌ها در ادامه یادآور شدند که تا وقتی هرمزگان نیروی بومی و متخصص در داخل و خارج از یک مجموعه صنعتی دارد، جذب نیروی غیربومی فقط و فقط به معنای توهین به شعور و غیرت مردم استان است.

در پایان‌نامه از مسئولین رده‌بالای استان هرمزگان و رئیس قوه قضاییه و رسانه‌های بزرگ استان، خواستار پیگیری این مشکل شدند.

 

در ادامه تصویر طومار و با بیش از ده‌ها امضا:

 
 
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها