خبرنگار رویترز در جریان درگیری با طالبان در افغانستان کشته شد



منابع خبری افغانستان روز جمعه اعلام کردند که دانش صدیقی خبرنگار و عکاس محلی رویترز در استان جنوبی قندهار این کشور در جریان درگیری طالبان با نیروهای دولتی کشته شده است.

 

به گزارش صبج ساحل و به نوشته ایرنا، خبرگزاری افق نیوز افغانستان امروز جمعه اعلام کرد که علاوه بر خبرنگار رویترز، چند نیروی کماندوی دولت افغانستان هم در درگیری با افراد طالبان جان باخته اند .

منابع خبری افغانستان نوشته اند که دانش صدیقی بتازگی به قندهار اعزام شده بود تا از جریان جنگ نیروهای دولتی افغانستان با گروه طالبان گزارش تهیه کند.

در خبری دیگر از تحولات جاری در افغانستان، منابع افغان اعلام کردند نیروهای دولتی موفق به بازپس گیری شهر سیغان در ولایت بامیان از گروه طالبان شده اند.

همزمان با ادامه اوضاع وخیم در افغانستان، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز درباره خطر سرایت ناآرامی ها از افغانستان به کشورهای همسایه آن هشدار داد.

سه کشور تاجیکستان ، ترکمنستان و ازبکستان از همسایگان مشترک افغانستان و روسیه هستند و مسکو بیم آن دارد که سرایت ناآرامی ها از افغانستان به این سه کشور حوزه مشترک االمنافع، امنیت روسیه را نیز تحت الشعاع قرار دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها