عامل کلاهبرداری اینترنتی در هرمزگان شناسایی و دستگیری شد



رئیس پلیس فتا هرمزگان گفت: با هوشیاری و تلاش کارشناسان پلیس فتا فردی که با ایجاد پروفایل جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری اینترنتی کرده بود، دستگیر شد.

    

به گزارش صبح ساحل، احسان بهمنی گفت: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی در پلیس فتا استان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع بصورت ویژه در دستور کارآگاهان سایبری این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: براساس مستندات ارائه شده توسط شاکی و طی بررسی های به عمل آمده مشخص شد این کلاهبردار سایبری با برقراری ارتباط با شاکی و جلب اعتماد وی اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است.

بهمنی اظهار کرد: با انجام اقدامات تحلیلی و بررسی ادله دیجیتال جمع آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا استان مجرم سایبری شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار شد.

رییس پلیس فتا استان هرمزگان خاطرنشان کرد: متهم پس از مشاهده شواهد به صراحت به بزه ارتکابی اعتراف کرد و معترف شد با ایجاد پروفایل جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و برقرری ارتباط با افراد و معرفی خود به عنوان یکی از دوستان دوران قدیمی از آنان تقاضای وجه و کلاهبرداری کرده است.

این مسئول انتظامی استان باتوجه به افزایش استفاده از فضای مجازی خصوصاً برنامه های کاربردی و ارتباطی، کلاهبرداری مجازی با عنوان دوستان وآشنایان نیز افزایش یافته به عموم شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: جهت پیشگیری از وقایعی نظیر کلاهبرداری مذکور چنانچه هر فردی با آنان جهت واریز وجه‌پیام ارسال کرد وی نیز تماس گرفته و از صحت موضوع مطلع و اطمینان حاصل کنند تا زمینه و فرصت ارتکاب جرم از کلاهبرداران و سودجویان فضای سایبری و مجازی فراهم نگردد همچنین شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیcyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی را گزارش کنند.

 

منبع:مهر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها