رییس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم:

۱۵ پرستار در این شهرستان به کرونا مبتلا هستند



رییس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم گفت: هم اکنون ۱۵ پرستار در قشم به بیماری کرونا مبتلا هستند و در قرنطینه به سر می‌برند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، دکتر مریم هروآبادی افزود: با کمبود پرستار و افزایش بیماران، سایر همکاران فشار کاری بیشتری را تحمل می کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۲۰ بیمار در بیمارستان بستری هستند که ۱۰ تَن از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می شوند.

رییس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم تصریح کرد: روزانه بین ۵۰ تا ۱۲۰ بیمار سرپایی برای دریافت دارو به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

وی اظهار کرد: در صورت بدحالی و درگیری ریه، بیمار تحت درمان قرار می‌گیرد و این امر منوط به جواب آزمایش کرونا نیست.

هروآبادی افزود: بیشتر بیماران بدحال و بستری در قشم به نوع دلتای ویروس مبتلا هستند.

وی ادامه داد: این نوع از ویروس قدرت بسیار بالایی در سرایت دارد و حتی در چند ثانیه تماس با فرد مبتلا امکان درگیری فرد سالم وجود دارد.

رییس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم تاکید کرد: بسیاری از بیماران به صورت خانوادگی مبتلا شده‌اند که نشان‌دهنده سرایت ویروس در تجمع‌های خانوادگی است.

وی بیان کرد: مردم برای سلامتی خود و خانواده از هرگونه تجمع خودداری کرده و در همه مکان‌ها از ماسک به عنوان محافظی برای سلامتی خود استفاده کنند.

 

گفتنی است که تاکنون 1900 نفر براثر ابتلا به کرونا در هرمزگان جان خود را از دست داده‌اند. همچنین درحال حاضر براساس نتایج تست مثبت کرونا، 21هزار و 264نفر در هرمزگان به کرونا مبتلا هستند که در بیمارستان‌های استان بستری یا در منزل قرنطینه هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها