۳۲ واحد تولیدی در قشم احداث می‌شود



مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: امسال ۳۲ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری افزون بر پنج هزار میلیارد ریال در دست ساخت است که تا پایان مردادماه، مراحل ساخت آن پایان می‌یابد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمد مهدی برنجی افزود: این واحدهای تولیدی و صنعتی در حوزه‌های مختلفی از جمله تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی، شناورسازی، دخانیات، لوازم خانگی، تبلت و تلفن همراه، ساخت مواد و محصولات شیمیایی فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: فرآوری آبزیان، تولید و بسته بندی کاغذ، تولید لوله‌های پلیمری، بسته‌بندی مواد غذایی، ساخت محصولان کانی غیر فلزی، ساخت فلزات اساسی، امور خدماتی و تولید پوشاک موضوع فعالیت دیگر واحدهای در دست ساخت است.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: بیشتر این واحدهای در شهرک‌های صنعتی تولا، کاوه و فجر قشم ساخته می‌شوند.

وی تصریح کرد: همچنین  امسال تا پایان تیرماه مجوز فعالیت اقتصادی ۳۱ واحد تولیدی و جواز تاسیس ۲۵ واحد تولیدی دیگر نیز صادر شده است.

هم اکنون ۲۱۸ واحد فعال در جزیره قشم فعالیت می‌کنند.

 

کلنگ‌زنی دو شرکت تولیدی با اعتباری افزون بر ۸۰۰ میلیارد ریال در قشم

 

۳۲ واحد تولیدی در قشم احداث می‌شود

 

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: همچنین روز گذشته کلنگ ساخت ۲ شرکت تولیدی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، بر زمین زده شد.

وی افزود:یک شرکت با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینه تولید الکل و عصاره های مایع و پودرهای گیاهی ایجاد می‌شود.
برنجی ادامه داد: این شرکت ظرفیت تولید سالانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر الکل اتیلیک طبی و ۲۰۰ تُن انواع عصاره‌های مایع و پودری گیاهی دارد.

وی اظهار کرد: با فعالیت این شرکت، ۹۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طرح توسعه یک شرکت در حوزه شناورسازی نیز با اعتباری افزون بر ۴۵۰ میلیارد ریال دیروز به زمین خورد.

وی افزود: در مرحله توسعه‌ای این شرکت، اسکله‌های آلومینیومی و فولادی تولید می‌شود که با بهره‌برداری از آن ۲۵۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها