نماینده ولی فقیه‌ در هرمزگان:

مبارزه با قاچاق سوخت نیازمند مدیریت همه‌جانبه است/ عادی شدن تجرد برای جوانان مفید نیست



نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس بر توجه، ریشه یابی و مدیریت مساله قاچاق سوخت تاکید و شیوه مبارزه با این پدیده را نیازمند مدیریت همه جانبه مسئولان اجرایی و امنیتی کشور دانست.

به گزارش صبح ساحل، «حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده»، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مساله قاچاق سوخت در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: قاچاق سوخت امروز به عنوان زخم کهنه دامن گیر کشور شده که بخشی از آن محصول فقر و بیکاری است، اما مهم‌ترین مساله قاچاق سوخت به تفاوت قیمت‌ها در داخل و خارج از کشور  برمی‌گردد. وی ضمن تاکید بر توجه و ریشه یابی بر مساله قاچاق سوخت افزود: در این پدیده متاسفانه سرمایه این ملت که با زحمت تبدیل به فرآورده می‌شود توسط گروه‌های مختلف و بعضا سودجویان با قیمت گزاف به کشتی‌های غول پیکر غربی فروخته می‌شود.

امام جمعه بندرعباس گفت: درحالی که ۸۰ درصد شهرهای آباد دنیا را شهرهای ساحلی تشکیل می‌دهند، اما متاسفانه در سواحل استان‌های جنوبی ایران از جمله هرمزگان ما با پدیده شوم قاچاق سوخت مواجه هستیم. عبادی‌زاده ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی مجموعه نیروهای انتظامی و دادگستری اظهارداشت: اختلالی که در چرخه سوخت کشور ایجاد می‌شود به مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه آسیب‌های جدی وارد می‌کند لذا مسئولان اعم از مجلس شورای اسلامی، دولت و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید فکر اساسی برای مبارزه با قاچاق سوخت کنند. وی اضافه کرد: برای اینکه ساحل‌نشینان و جوانان به قاچاق روی نیاورند و همچنین در راستای توجه به اشتغال جوانان به ویژه ساحل نشینان مساله مدیریت سوخت و ضرورت آبادانی شهرهای ساحلی باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

  

سوییت‌های خوابگاهی متاهلان بسازید

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در خطبه‌های امروز خود با ابراز نگرانی از بالا رفتن سن ازدواج جوانان به فشارهای عصبی، آسیب‌های جنسی، انتخاب شیوه‌های زندگی مدرن و مناسب نبودن شرایط اقتصادی به عنوان عوامل بارز سن ازدواج اشاره کرد. وی در این رابطه به وزارت علوم توصیه کرد: در کنار ساخت خوابگاه‌های دانشجویی برای دانشجویان مجرد به ساخت سوییت‌های خوابگاهی دانشجویان متاهل نیز توجه ویژه شود چرا معتقدم تحصیل نباید مانع ازدواج جوانان شود.

   

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه قبح تجرد در جامعه باید شکسته شود و عادی شدن این مساله برای جوانان مفید نیست، گفت: امروزه در برخی خانواده‌ها نقش والدین در ازدواج جوانان را کمرنگ شده است درحالی که والدین مشاورانی امین برای فرزندان هستند و باید در همسرگزینی آنها نقش‌آفرینی کنند. حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با بیان این جمله که هرجا کارکرد اخلاقی و معنوی خانواده پایین آمده سن ازدواج نیز بالا رفته است ادامه داد: از هم گسیختگی خانواده‌ها، طلاق و اعتیاد را باعث فروپاشی خانواده‌ها و دور شدن جوانان از تشکیل خانواده دانست.

وی افزود: امروزه جوانان بین دو راهی اشتغال و تشکیل خانواده قرار گرفته‌اند و از طرفی سطح انتظارات جوانان نیز بالا رفته است درحالی که با حداقل‌ها هم می‌توان زندگی کرد. نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: روابط افسار گسیختگی جنسی در جامعه باعث می‌شود جوان احساس به تشکیل خانواده نداشته باشد، لذا هرچه روابط محرم و نامحرم کنترل شده باشد، مساله ازدواج به درستی شکل می‌گیرد.   عبادی‌زاده گفت: با اعلام جمع‌آوری بیش از چهار هزار جهیزیه با کمک خیرین تصریح کرد: این رقم در استان هرمزگان درحال انجام است از طرفی پرداخت تسهیلات ازدواج و کمک به جهیزیه جوانان به منظور فراهم کردن مقدمات ازدواج آسان یکی از کارهای پسندیده‌ای است که به کمک خانواده‌ها، رسانه و حوزه و دانشگاه‌ها می‌توان به تقویت این فرهنگ و پایین آمدن سن ازدواج جوانان کمک کرد.  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها