رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

آنفلوآنزا درماه‌های آینده، چالشی جدی برای هرمزگان خواهد بود



رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: آنفلوآنزا درماه‌های آینده چالش بهداشتی جدی برای هرمزگان خواهد بود.

به گزارش صبح ساحل، «حسین فرشیدی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: در حال حاضر استان هرمزگان روند کاهشی ابتلا به کرونا را تجربه می‌کند که ناشی از تسریع واکسیناسیون عمومی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اقشار مختلف مردم است. وی با اشاره به افزایش ابتلا به آنفلوآنزا در استان هرمزگان، عنوان کرد: سال گذشته موارد ابتلای بسیار کمی را به آنفلوآنزا داشتیم ولی متاسفانه امسال از مهرماه چند مورد ابتلا به آنفلوآنزا مشاهده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان تصریح کرد: اگر با رعایت موارد بهداشتی تعداد ابتلا به آنفلوآنزا را در هرمزگان کاهش ندهیم قطعاً تا چند ماه آینده باعث ایجاد چالش جدی برای هرمزگان خواهد شد. فرشیدی با ذکر این نکته که آنفلوآنزا درماه‌های آینده چالش بهداشتی جدی برای هرمزگان خواهد بود، بیان داشت: با استفاده از ماسک مناسب و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی می‌توان موارد ابتلا به آنفلوآنزا را نیز کاهش داد و مدیریت کرد. به همین جهت از تمام مردم هرمزگان می‌خواهم اهتمام جدی برای رعایت این موارد بهداشتی جهت جلوگیری از گسترش بیماری آنفلوآنزا را داشته باشند.

  

عدم استفاده ارائه دهندگان خدمات ار ماسک بسیار خطرناک است

وی با ذکر این نکته که همزمان با کاهش موارد ابتلا به کرونا، شاهد کاهش شدید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم، خاطرنشان کرد: اگر نگاهی به تفرجگاه‌ها و بازارها کنیم مشاهده می‌شود که میزان استفاده از ماسک کاهش پیدا کرده است و حتی ارائه دهندگان خدمات نیز در برخی از مواقع از ماسک استفاده نمی‌کنند که امری بسیار خطرناک است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با ذکر این نکته که استان هرمزگان به دلیل هوای خوب در این فصل سال از میهمانان زیادی استقبال می‌کند، اظهار کرد: از مردم شریف هرمزگان خواهشمندیم که پروتکل‌های بهداشتی را همچنان به صورت جدی رعایت کنند چراکه در غیر این صورت با افزایش دوباره این بیماری در هرمزگان روبرو خواهیم بود.

    

تمام افراد دخیل در ارائه آموزش‌های حضوری دانشگاه‌ها واکسینه شده‌اند

فرشیدی با بیان اینکه به دنبال واکسیناسیون تمام اقشار هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر اغلب اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان، کارمندان شاغل در دانشگاه‌ها و افرادی که به هر طریقی به دانشجویان خدمات ارائه می‌کنند واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند به همین جهت می‌توان هم برای بازگشایی خوابگاه‌ها و هم کلاس‌های درس به صورت حضوری اقدام کرد.

    

دریافت واکسن مجوزی برای عدم استفاده از ماسک نیست

وی با ذکر این نکته که دریافت واکسن مجوزی برای عدم استفاده از ماسک نیست گفت: افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند در تمام رده‌های شغلی و در تمام تجمعات همچنان باید از ماسک استفاده کنند و نباید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خاطر دریافت واکسن سهل‌انگاری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان استفاده از ماسک هنوز یک الزام و اجبار محصوب می‌شود، اذعان کرد: تصور نمی‌کنم که تا ۲ سال آینده نیز این تاکید کم‌رنگ شود و همچنان باید از ماسک برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در هر سطحی استفاده کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها