از سرگیری پنجشنبه‌های صنایع دستی در بندرعباس



پنجشنبه های صنایع خلاق بندرعباس پس از وقفه بخاطر بیماری کرونا مجدداً از سر گرفته شد و این رویداد در راستای گسترش صنایع دستی و تقویت اقتصاد کار آفرینان این حوزه خلاق برگزار شد.

 

به گزارش صبح ساحل، احمد پایدار مدیر مرکز خلاقیت و فنآوری های نوین شهرداری بندرعباس اظهار داشت: پنجشنبه های صنایع خلاق این هفته شامل صنایع دستی و هنرهای محلی بندرعباس با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری و شبکه کار آفرینی استان هرمزگان در بوستان ساحلی سورو شهر بندرعباس برگزار شد و در آن کارآفرینان، تولیدات خود را شامل پوشاک سنتی، زیور، غذاهای بومی، صنایع دستی، عروسک های دست ساز محلی و گلیم عرضه کردند.
پایدار اظهار داشت: ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار از عمده ترین اهداف راه اندازی پنجشنبه های صنایع خلاق بندرعباس است و امیدواریم دیگر دستگاه های دست اندرکار در این خصوص به یاری شهرداری بندرعباس بشتابند.
به گفته پایدار توسعه گردشگری و معرفی هر چه بیشتر صنایع خلاق بندرعباس از دیگر اهداف این رویداد است. صنایع خلاق بعنوان صنایعی که خلاقیت هنری، اقتصادی، علمی و فناورانه را در بر می گیرد از جایگاهی ویژه در اقتصاد شهرها برخوردار است. شهر بندرعباس، عضو شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو در حوزه صنایع دستی و آیین های سنتی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها