اول ژانویه سال نو میلادی؛ نماد و رنگ سال 2022 چیست؟



در کشورهایی که از گاه‌شمار (تقویم) میلادی استفاده میکنند، سال نو معمولا در اول ژانویه برگزار می گردد.

 

 

به گزارش صبح ساحل، سال نو روزی است که آغاز یک سال گاه‌شماری جدید را رقم میزند، و در آن سال‌شمارِ یک تقویم مشخص افزایش داده میشود. در بسیاری از فرهنگ‌ها، این رویداد را به مناسبت پایان سال قدیم و شروع سال جدید جشن می‌گیرند. سال نو میلادی در ۱ ژانویه هر سال اتفاق می‌افتد و بیشترین استفاده را در کشورهای دنیا دارد. در ۱ ژانویه ۱۶۰۰ میلادی، اسکاتلند اولین کشوری بود که ۱ ژانویه را به عنوان اولین روز سال اتخاذ کرد.

بسیاری از فرهنگ‌ها در این شب از آتش‌بازی و دیگر روش‌های پرصدا برای جشن گرفتن استفاده می‌کنند. شب سال نو به صورت جهانی مطابق با تولد مسیح یا عرف‌نامه پس از میلاد در کشورهای مسیحی و حتی غیر مسیحی در 31 دسامبر برپا می‌شود. شب سال نو همچنین به عنوان هفتمین روز کریسمس در مسیحیت غربی شناخته می‌شود.

 

شب سال نو میلادی

در کشورهایی که از گاه‌شمار (تقویم) میلادی استفاده میکنند، سال نو معمولا در اول ژانویه برگزار میگردد. راسته ماه‌ها در گاه‌شمار رومی، از زمان پادشاه نوما پومپیلیوس در حدود ۷۰۰ پیش از میلاد، از ژانویه تا دسامبر میباشد. در حال حاضر، جشن گرفتن سال نو یکی از بزرگترین رویدادهای جهانی میباشد. در شب ۳۱ دسامبر هر سال، آخرین روز یک سال میلادی و روز قبل از روز سال نو در بسیاری از کشورهای جهان، عموما قاره‌های اروپا، آمریکا، استرالیا و بخش‌هایی از آسیا و آفریقا مراسم سال نو برگزار میشود. در فرهنگ جدید غرب این روز با گردهمایی‌هایی در مجالس و مهمانی‌ها برگزار میشود که انتقال سال را ساعت ۱۲:۰۰ شب جشن می‌گیرند.

    

سال نو 2021,آغاز سال نو 2021, جشن آغاز سال نو میلادی

شب سال نو به عنوان هفتمین روز کریسمس در مسیحیت غربی شناخته میشود

 

بسیاری از فرهنگ‌ها در این شب از آتش‌بازی و دیگر روش‌های پرصدا برای جشن گرفتن سال نو استفاده می‌کنند. شب سال نو به صورت جهانی مطابق با تولد مسیح یا عرف‌نامه پس از میلاد (به انگلیسی: Anno Domini) در کشورهای مسیحی و حتی غیر مسیحی در ۳۱ دسامبر برپا میشود. شب سال نو همچنین به عنوان هفتمین روز کریسمس در مسیحیت غربی شناخته میشود.

  

- چرا سال میلادی از اول ژانویه آغاز می‌شود؟


دلیل خاصی برای آغاز شدن سال میلادی از اول ژانویه ذكر نشده است زیرا اقوام مختلف هر كدام روزی را مبدأ سال خود قرارداده اند. مثلاً سال نو مقدونی ها در زمان اسكندر از پاییز شروع می شد و یونانی ها وسط تابستان را مبدأ سال خود قرار می دادند و ایرانی ها هنوز كه هنوز است روز اول بهار را نوروز می دانند.

 

رنگهای ترند سال 2022

بر اساس گزارش ترند رنگ بهار/تابستان سال 2022 پنتون، رنگ‌های popcorn (زرد شاد پاپ کورن با کد رنگی ffe695)، fragile sprout (سبز جوانه با کد رنگ C4BB33)، و Bubblegum (صورتی آدامس بادکنکی با کد رنگی ffc1cc) رنگ‌های اصلی سال نو میلادی ترند بهار و تابستان خواهند بود.

رنگ زرد پاپ کورنی؛ نشانه گرما و سرخوشی

رنگ زرد پاپ کورنی

رنگ سبز جوانه؛ رنگ اسیدی و چشمگیر

رنگ سبز جوانه

رنگ صورتی آدامس بادکنکی هم پیام‌آور شادی مثبت‌اندیشی است.

رنگ صورتی آدامس بادکنکی

سال 2022 سال ببر سیاه (آبی)، به انگلیسی Black (Blue) Water Tiger خواهد بود. ببر شجاع، با احساس، مثبت‌اندیش و دنبال چالش و ماجراجویی است.

سال ببر سیاه آبی (آبزی) نوید سالی روشن، پر از وقایع و تغییرها را می‌دهد!

نماد سال 2022 مخصوصا برای افراد خلاق و هنرمندان مطلوب گزارش شده است. 

 

در روزهای جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ مسیحیان در سراسر دنیا مشغول برپایی جشن های زیبای خود هستند. اتفاقات هیجان انگیزی در این مراسم جذاب رخ می دهند که دیدن و دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

در روسیه جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ بابانوئل آمریکایی وجود ندارد. در عوض آنها بابا سرما دارند که بعبارتی همان بابانوئل است. بابا سرما یک دستیار دارد که از سرما ساخته شده و به همین دلیل به آن دختر برفی می گویند. هر ساله بابا سرما و دختر برفی با آغاز ماه دسامبر یعنی آخرین ماه سال میلادی به فرهنگسراها، مدارس و یا میادین شهر رفته و برنامه اجرا می کنند. بچه ها نیز در دور آنها حلقه زده بازی می کنند، رقص، پایکوبی و شادی کرده و از بابا سرما و دختر برفی هدایا دریافت می کنند.

مراکز کشور فیلیپین نقش کارول های کریسمس را دارند و تمام بیلبورد ها و نمایشگرها را در این شهر با فانوس و تزئینات زیبا مزین می کنند. خانواده ها بیشتر برای لذت بردن از مراسم و در کنار یکدیگر بودن دور هم جمع میشوند تا شب جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ را در کنار یکدیگر سپری کنند.

هنگ کنگ یکی از ۱۰ شهر برتر در دنیا برای گذراندن جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ می باشد. البته باید آنجا باشید تا همه چیز را از نزدیک دیده و باور کنید. کریسمس همزمان با جشنواره تجدید نیرو و آرامش تائوئیست ها برگزار می شود و تعطیلی کامل شهر را بهمراه دارد. در این شهر شما با درخت های تزئین شده کریسمس در تمام نقاط روبرو می شوی.

زیبایی های کریسمس در کره جنوبی چشم نواز و بی نظیر است و جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در آن بسیار ویژه برگزار می شود. درخت های کاج سراسر نور و تزئینات چشم نواز اطراف آنان هر بیننده ای را مجذوب خود خواهد کرد. البته شاید جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ هیچ شباهتی به جشن سال نو در آمریکا یا سایر کشورهای اروپایی نداشته باشد. این جشن در کره بیشتر برای زوج های جوان عاشق است تا مذهبیون مسیحی.

 

جشن سال نو در کره جنوبی

جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در ارمنستان کاملا سنتی و متفاوت برگزار می شود. به شب جشن سال نو که نزدیک می‌شویم در میدان جمهوری کاجی را با ارتفاع ۴۰ متر تزئین کرده و همین درخت کاج به تنهایی یکی از یکی جاذبه‌های گردشگری ارمنستان محسوب می‌شود. در این کشور جشن کریسمس ۲ بار و به ۲ شکل مختلف برگزار می‌شود. یکی از این جشن‌ها درست در ابتدای سال نو میلادی است و جشن دوم در روز ۶ ژانویه برگزار خواهد شد. بعبارتی جشن کریسمس از ۱ دسامبر آغاز شده و تا ۶ ژانویه ادامه خواهد یافت.

     

جشن سال نو در ارمنستان

کریسمس و برگزاری جشن سال نو میلادی ۲۰۲۲ در سنگاپور تمام و عیار برگزار می شود و با خرید، جشن ها و سرگرمی های مختلف و دیدار بابانوئل همراه است که در آخر با کوله باری از خاطرات متفاوت و جذاب شما را راهی کشور خود خواهد کرد. جشن سال نو سنگاپور

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها