رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی هرمزگان تأکید کرد:

ابتلای دانش آموزان به کرونا در مدارس ، مهم ترین دلایل پیک اخیر



پیک ششم کرونا آغاز شد. آمار مبتلایان به اومیکرون روزبه‌روز در حال افزایش و نگرانی‌های عمومی درباره‌ شیوع این سویه کرونا بیشتر شده است. اکنون در سربالایی پیک هستیم و به گفته مسئولان مربوطه احتمالاً در یک یا دو هفته اخیر به قله پیک ششم اومیکرون در کشور می‌رسیم. به گفته حسین قاسمی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در صورت ادامه افزايشي مبتلايان بيماران كوويد؛ بخش كوويد 2 و 3 بازگشايي می‌شود. دوروزقبل با توجه به نیاز به افزایش ظرفیت تخت‌های بستری و سرپایی جهت ارائه خدمات بهینه درمانی به بیماران، فاز نخست بیمارستان صحرائی با ظرفت ۳۰ تخت سرپایی به همت کارکنان اورژانس ۱۱۵ راه‌اندازی شد. این بیمارستان در ضلع جنوبی بیمارستان شفا برپا و جهت ارائه خدمات درمانی سرپایی به بیماران مبتلابه کووید، آماده و تجهیز شده است. در صورت نیاز، امکان راه‌اندازی فاز دوم این بیمارستان با ظرفیت ۲۰ تخت دیگر نیز وجود دارد.

  

انفجار اومیکرون

اومیکرون اکنون در سنین پایین‌تر دیده می‌شود به‌طوری‌که در این چندروزاخیر در بیمارستان‌های کودکان شاهد بستری شدن کودکان زیادی به این سویه هستیم. با نظر ستاد کرونا مدارس ابتدایی در شهرستان‌های نارنجی و قرمز به‌صورت مجازی در استان هرمزگان تشکیل می‌شود و سایر مقاطع تحصیلی همچنان به‌صورت حضوری است. بازگشایی مدارس اگرچه با حضور حداقلی دانش‌آموزان در طول هفته صورت گرفته اما در این شرایط و با احتمال شیوع اومیکرون از مهم‌ترین نگرانی‌های خانواده‌ها است

 در این مورد رئیس شورای هماهنگی سازمان نظام پزشکی استان هرمزگان با انفجاری خواندن اومیکرون در روزهای آینده در نامه‌ای به استاندار هرمزگان خواستار مداخله فوری و مؤثر ستاد استانی کرونا به‌منظور مهار این پیک در هرمزگان شد. دکتر حسین کرم پور در این نامه آورده است: طبق گزارش‌های همکاران در سطح استان یکی از مهم‌ترین دلایل پیک اخير، ابتلای دانش آموزان در مدارس و انتقال بیماری به خانواده‌ها بوده است و در صورت سهل‌انگاری، کنترل این موج بسیار دشوار خواهد بود و رسیدگی به بیماران احتمالی خارج از توان سیستم سلامت استان خواهد بود و قطعاً با کلاپس بیمارستان‌ها، شاهد اختلال درروند خدمت‌رسانی به مردم در بخش‌های دولتی و خصوصی درمان استان خواهیم بود. وی ادامه می‌دهد: پیرو گزارش‌های متعدد پزشکان استان در بخش خصوصی، موارد بسیار زیادی از ابتلا به بیماری کووید به مطب‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های استان مراجعه می‌نمایند. ازآنجایی‌که تعداد مبتلایان به‌صورت انفجاری و در بازه زمانی کوتاه‌مدت در حال افزایش است و اگر محدودیت‌هایی اتخاذ نگردد به‌زودی شاهد افزایش تعداد موارد بستری و مرگ‌ومیر خواهیم بود. شورای هماهنگی سازمان نظام پزشکی استان از آن ستاد محترم درخواست می‌نماید. رئیس شورای هماهنگی سازمان نظام پزشکی بندرعباس در این نامه تأکید کرده که تمامی آموزش و آزمون‌ها در سطوح تحصیلی مختلف هر چه سریع‌تر به‌صورت مجازی انجام پذیرد، مراكز تجمع جمعیت مانند سالن‌های برگزاری مراسم عروسی، کنسرت‌ها، سالن‌های ورزشی، آرایشگاه‌ها و دیگر مکان‌های تجمعی پرخطر حداقل به مدت ۲ هفته تعطیل کردند. دکتر کرم پور در این نامه بیان داشته است که فعالیت رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها برای ملت ۳ هفته به‌صورت بیرون بر انجام پذیرد. رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به‌تمامی ارگانها ابلاغ گردد و بر حسن اجرای آن نظارت سختگیرانه انجام پذیرد.

  

ابتلای دانش آموزان به کرونا در مدارس ، مهم ترین دلایل پیک اخیر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها