۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱


نویسنده: صبح ساحل

شهردار بندرعباس از 2 هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۱خبرداد.
 
به گزارش صبح ساحل، «مهدی نوبانی» در صحن شورای شهر گفت: «بودجه پیشنهادی شهرداری بندرعباس در سال ۱۴۰۱ دو هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بسته‌شده که به نسبت سال گذشته ۴۰ درصد افزایش‌یافته است. هزینه‌های جاری شهرداری هزار و ۲۵۰ میلیارد است که ۵۰ درصد کل بودجه را شامل می‌شود؛ ۸۰۰ میلیارد حقوق و دستمزد، تقریباً ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق و دستمزد نیروهای رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی، ۳۰۰ میلیارد تومان حقوق تنظیف و فضای سبز است». شهردار بندرعباس بابیان اینکه هزینه‌های تبدیل وضعیت پرسنلی سال آینده نیز در بودجه پیش‌بینی‌شده است، گفت: «هزینه تملک دارایی {عمرانی} ۸۵۰ میلیارد تومان و ۳۶۵ میلیارد تومان به دیون شهرداری اختصاص‌یافته است. پروژه‌های شاخص هم می‌توانیم از احداث بوستان ۵۰ هکتاری، تقاطع طلاییه و بلوار شرق نام ببریم». نوبانی با تأکید بر اینکه رویکرد شهرداری جذب سرمایه‌گذار است، عنوان کرد:« ۱۷ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته‌شده است. شهردار بندرعباس مطرح کرد: «۷۵ درصد بودجه ۱۴۰۰ تاکنون تحقق برنامه داشته‌ایم. امیدوارم در دو ماه آینده هشتاد تا نود درصد تحقق برنامه داشته باشیم».

توجه ویژه به محلات کمتر برخوردار در بودجه ۱۴۰۱

«محمدرضا کهوری»، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری بندرعباس گفت: «بودجه پیشنهادی شهرداری بندرعباس برای ۱۴۰۱، چهل درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. افزایش ۲۰ درصدی حقوق پرسنل، تبدیل وضعیت پرسنل و تمرکز بر مناطق کمتر برخوردار و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری از اهم اولویت‌های در نظر گرفته‌شده در بودجه ۱۴۰۱ است». وی بابیان اینکه در بودجه 1401 به محلات پیامبر اعظم و کمتر برخوردار توجه ویژه‌ای شده است، افزود: «توسعه متوازن شهر با استفاده از ظرفیت‌های موجود نیز در بودجه در نظر گرفته‌شده است.»

۵ تذکر کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه شورا برای اصلاح بودجه

«سید محمدرضا موسوی»، رئیس کمیسیون اقتصاد، برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری شورای شهر بندرعباس گفت: «محور قراردادن بافت فرسوده در موضوعات بازگشایی معابر مختلف و جلوگیری از خام فروشی اراضی به عنوان موضوعات اولیه در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری دیده شود». وی با بیان اینکه یک سری تذکرات اصلاح از جانب کمیسیون برنامه و بودجه می‌دهم که نیاز است حتما لحاظ شود، افزود:«طبق بررسی‌های انجام شده در شهرهای کوچک از ظرفیت اوراق مشارکت در زمینه‌ی تکمیل پروژه‌ها استفاده شده است اما در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری مجددا مانند سنوات گذشته این مهم نادیده گرفته شده است». عضو شورای شهر بندرعباس گفت:«درخصوص وام‌های دریافتی هم در سنوات گذشته برای تهیه اتوبوس BRT اعتباری استقراض شده است که باقی مانده است و لازم است شهردار در این باره ورود کند». موسوی با تاکید بر اینکه درباره حذف بودجه برخی از پروژه‌های زیر بنایی شهرداران مناطق گلایه داشتند که لازم است توجه شود‌، اضافه کرد:« بعضی از پروژه‌ها ماهیتشان هویت سازی شهری است لذا از شهردار بندرعباس درخواست داریم که مبتنی بر برنامه پنج ساله شهرداری بودجه نوشته شود». رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه شورای شهر بندرعباس افزود:«لزوم طرح‌های کلان که لازمه و مقدمات آن مطالعات است باید در نظر گرفته شود. در برخی از سر فصل‌ها مانند حمایت از طرح مطالعاتی و حمایت از پایان‌نامه‌ها رقم‌های بودجه رقم‌های ناچیزیی است». وی گفت:« لازمه‌ی تحقق بودجه سیلاب‌ها طبق آیین‌نامه وزارت کشور داشتن طرح مطالعاتی است. تقاضا داریم در این خصوص بودجه ویژه‌ای در نظر گرفته شود. در حوزه‌های مطالعاتی موضوعات هویت بخشی اجتماعی که زمینه برنامه فرهنگی ۵ ساله شهرداری بندرعباس می‌تواند باشد و همچنین طرح مطالعاتی حوزه زنان باید بودجه ویژه‌ای اختصاص یابد».موسوی در پایان بر لزوم توجه به حوزه سرمایه گذاری تاکید کرد و افزود:«عددهایی که برای حوزه سرمایه گذاری در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده است خیلی ناچیز است».  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها