کسب رتبه اول گمرکات هرمزگان در درآمد، صادرات و واردات

مدیرکل گمرک شهید باهنر معرفی شد



 صبح ساحل ، اقتصادی -   مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: سنتی بودن فعالیت ها مشکل اصلی گمرکات بوده که باید سیستم مکانیزه و هوشمند ورود و خروج کالا و ترانزیت به صورت یکپارچه ارتقا یابد تا در امورتجاری تسهیل ایجاد شود.علیرضا دشتانی در آیین تقدیر و معارفه مدیران کل گمرک شهید باهنر بندرعباس از راه اندازی سامانه  اطلاعاتی داشبورد خبرداد و افزود: هرچند این سامانه های نوین نیز مشکلاتی دارد اما با نهایی شدن سامانه ترخیص گمرکی و پیاده سازی سامانه داشبورد الکترونیکی واطلاعات گمرکی می توان جلو بسیاری از سواستفاده ها را در این زمینه گرفت. وی ایران را محور ترانزیت خاورمیانه دانست و بر ارتقا و روانسازی سیستم گمرکات تاکید کرد.دشتانی در ادامه به اهمیت بنادر گمرکی و تجاری در هرمزگان اشاره کرد و گفت: با تسهیل در امور تجاری که بهترین شیوه کاری است می توان از ورود و خروج غیررسمی ترانزیت کالا جلوگیری کرد.مدیرکل دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک جمهوری اسلامی ایران استفاده از نظرات و پیشنهادات بخش خصوصی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: اتاق های بازرگانی به عنوان نمایندگان گفتار بازرگانان بهترین انتقال دهنده مسایل و مشکلات تجار و بازرگانان به مسوولان است و همانگونه که در پایتخت به پیشنهادات بخش  خصوصی توجه می شود، در مراکز استان ها ما نیز از نظرات و پیشنهادات نمایندگان اتاق ها استفاده شود.دشتانی بر همراهی مسوولان استانی، تعامل و همسویی با ناظر گمرکات تاکید کرد و گفت: با تشکیل مدیریت  گروه بازرسی و بازدید از تمامی گمرکات استان باید مشکلات و موانع را مرتفع ساخت.

 هرمزگان رتبه اول درآمد گمرکی، صادرات و واردات

درادامه این آیین ناظر گمرکات استان هرمزگان به درآمد گمرکات استان اشاره کرد و افزود: هرمزگان با درآمد بیش از پنج هزار میلیارد دلار رتبه اول گمرکات کشور را به خود اختصاص داده و در بخش واردات و صادرات نیز به ترتیب با 14 و 7 میلیارد دلار رتبه اول را در کشور کسب کرده است. عباس علیدادی، هرمزگان را استانی حائزاهمیت در امر تجارت و بازرگانی برشمرد و تصریح کرد: بیش از 50 درصد تجارت در هرمزگان انجام می شود اما تنها یک  هفتم نیروی انسانی در هرمزگان بوده و امکانات موجود متناسب با فعالیت ها نیست. علیدادی با اشاره به اهمیت مسوولیت در گمرکات هرمزگان تاکید کرد: مدیرانی توانمند و پرکار باید در این استان حضور داشته باشند و به وظایف خود عمل کنند.وی با بیان اینکه در زمان مدیریت سابق گمرک باهنر، همراهی و همدلی و همکاری در فضای کاری وجود داشت از مدیرکل جدید نیز خواست تا این فضای کارآمدی ادامه داشته باشد.

 بندرشهید باهنر در آستانه تعطیل شدن بود؛ مسوولان هرمزگان به بندرعباس توجه ویژه کنند.

مدیرکل سابق گمرک شهید باهنر نیز در این مراسم با بیان اینکه در زمان آغاز فعالیت خود، این گمرک با مشکلات  مختلفی دست و پنجه نرم می کرد تصریح کرد: با صبر، همدلی و همراهی فعالان اقتصادی و کارکنان نه تنها بندرشهید باهنر که در آستانه تعطیل شدن قرار داشت نجات یافت بلکه پیشرفت چشمگیری در حوزه های مختلف را شاهد بودیم. محمدرضا قادر با بیان اینکه مگر چند اسکله در کشور وجود دارد که به اقتصاد کشور کمک کند خواستار توجه ویژه مسوولان استان برای ایجاد بارانداز اسکله و افزایش پست های اسکله به خصوص در بندر شهید رجایی شد و در ادامه گفت: بنادر هرمزگان دارای موقعیت استراتژیک بوده و قابل مقایسه به هیچکدام از بنادر کشور نیستند . وی با اشاره به عملکرد این اداره کل در سال 92 گفت: سال 93 نیز با شتاب و رشد قابل توجهی در حوزه درآمد، صادرات و واردات از لحاظ وزنی و ارزشی آغاز شده وبستر این شتاب و فعالیت برای مدیریت جدید مهیا است. قادر بیان داشت: در فروردین ماه 6 هزار تن کالا به ارزش 150 میلیون دلار صادر شد که  این رقم نسبت به سال گذشته 126 درصد ارزش رشد داشته است.وی ادامه داد: در بخش واردات نیز به میزان 62 هزار تن کالا با ارزش 38 میلیون دلار و از نظر وزنی 100 درصد و ارزش 290 درصد رشد داشته است. مدیرکل سابق گمرک شهیدباهنر اظهار داشت: رتبه گمرک شهید باهنر در سال92 از نظر وزنی بعد از عسلویه و بندرشهید رجایی در جایگاه سوم قرار داشت و از نظر ارزشی جایگاه پنجم کشور را به خود اختصاص داد که بیانگر اهمیت این بندر و گمرک است. محمدامین صباغ زاده رییس اتاق بازرگانی بندرعباس نیز با قدردانی از تلاش های مدیرکل سابق گمرک باهنر از ارتقا پستی وی ابراز خوشحالی کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید انتظار داریم مسایل و برنامه های حوزه گمرکات و ترانزیت به روزآوری شود. وی افزود: اتحادیه حق العمل کاران و اتاق بندرعباس آماده همکاری با مدیر جدید در جهت رفع مشکل فعالان اقتصادی این  حوزه است.گفتنی است: در پایان این مراسم حکم بهنام نوروزی به عنوان مدیرکل جدید قرائت شد و از تلاش های محمدرضا قادر قدردانی شد.مدیرکل سابق گمرک باهنر در استان کرمان، در این زمینه ادامه فعالیت خواهند داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها