دستگیری سارقان ۴۰ میلیارد ریالی خانه در بندرعباس



فرماندهی انتظامی هرمزگان از شناسایی و دستگیری اعضای باند سارقان منزل خبر داد  که در یک فقره، ارز و طلا به ارزش ۴۰میلیارد ریال از منزلی در بندرعباس سرقت کرده بودند.

            

سردار غلامرضا جعفری  فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت: در پي وقوع يک فقره سرقت منزل در یکی از مناطق شهر بندرعباس، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

در بررسی ها مشخص شد، سارقان در قالب يک تيم سه نفری پس از اطمينان از خالي بودن منزل با شگرد خاص خود و استفاده از پوشش کلاه و ماسک وارد لابي ساختمان شده و با تخریب درب ضد سرقت ، اقدام به سرقت یک عدد گاو صندوق حاوی طلا و جواهرات ، سکه تمام بهار آزادی و ارزهای خارجی به ارزش  چهار  میلیارد توماننموده و با خودرو پژو 207 مشکی رنگ از محل متواري شده اند.

با توجه به به حرفه ای بودن و احتمال سريالي و باندي بودن سرقت ها ، موضوع در قرارگاه مبارزه با سرقت مطرح و با استفاده از کليه امکانات و ظرفيت هاي موجود و انجام اقدامات پيچيده اطلاعاتي، سرباند اصلی اهل و ساکن یکی از استان مرکزی کشور در این خصوص شناسایی شد.

متهم که از سارقان حرفه اي منزل است به همراه همدستان خود به صورت فرا استاني اقدام به سرقت مي کرد که پس از گرفتن چندین بار نیابت قضائی با توجه به جابجایی مداوم متهم ، در نهایت با تعقیب و مراقبت شبانه روزی مخفیگاه نامبرده در شهرستان کرج شناسایی شد.

کارآگاهان پلیس آگاهی استان پس ازشناسایی دقیق مخفیگاه متهم و گرفتن نیابت قضائی به محل  اعزام و نامبرده را طی یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و خودرو پژو 207 مشکی رنگ نیز توقیف شد که در بازرسی از داخل خودرو ابزار آلات ارتکاب سرقت کشف شد.
متهم در تحقیقات فنی و در مواجهه با دلايل و مدارک ارائه شده تا کنون، به هفت فقره سرقت منزل با همدستی دو نفر دیگر از اعضای باند معترف شد.

در بررسی ها مشخص گردید یکی دیگر از اعضای این باند سه نفره به دلیل ایست قلبی فوت نموده است.
 عضو دیگر این باند نیز با اشرافیت پلیس استان دستگیر و اقدامات مأموران جهت کشف اموال مسروقه و سایر سرقت های احتمالی توسط اعضای این باند ادامه دارد.

 متهمان با صدور قرار وثیقه پنجاه میلیارد ریالی روانه زندان شدند.

 از شهروندان در خواست می شود از نگه داشتن پول نقد و طلاجات در منزل خودداري کرده و آن ها را در صندوق امانات نگهداری نمایند و ضمن استفاده از نگهبان در مجمتع های مسکونی، منزل خود را به تجهیزات بازدارنده از قبیل دوربین ضد سرقت و حفاظ مناسب تجهیز کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها