اولین پرواز از فرودگاه صنعا تا ۲ روز آینده انجام می شود



مدیر کل فرودگاه بین المللی صنعا اعلام کرد که تا ۲ روز آینده اولین پرواز بین این فرودگاه و قاهره برقرار شود.

      

به گزارش صبح ساحل، مدیر کل فرودگاه بین المللی صنعا اعلام کرد که تا ۲ روز آینده اولین پرواز بین این فرودگاه و قاهره برقرار شود.

به گزارش ایرنا، «خالد الشایف» امروز (دوشنبه) در گفت و گو با شبکه المسیره یمن اظهار داشت:برای پذیرش این پروازها با هیچ سختی و مشکلی مواجه نیستیم و آماده ارائه خدمات ناوبری مختلف به هواپیماها و مسافران هستیم. 

مدیرکل فرودگاه بین المللی صنعا با اشاره به اینکه قرار است در هفته ۲ پرواز بین المللی از این فرودگاه انجام شود، گفت: این دو پرواز در طول هفته کمتر از ۱۰ درصد از نیاز مردم یمن را برآورده می‌کند اما ما آن را آغازی برای بازگشایی کامل فرودگاه می‌دانیم. 

پیشتر « مازن غانم » مدیرکل حمل ونقل هوایی سازمان هواپیمایی یمن در دی سال ۱۳۹۷ در گفت و گو با ایرنا گفته بود که تعطیلی فرودگاه صنعا به یک فاجعه انسانی بی سابقه منجر شده است.

وی افزود: فرودگاه بین المللی صنعا به خاطر اینکه به ۱۱ استان و حدود ۸۰ درصد مردم یمن خدمات رسانی می کند، شریان حیاتی شهروندان یمنی به شمار می رود.

مدیر کل حمل و نقل هوایی سازمان هواپیمایی یمن اضافه کرد: این فرودگاه روزانه به ۶ هزار نفر خدمات ارائه می کند و دروازه اصلی ورود محموله های دارویی و تجهیزات پزشکی به ویژه برای بیماری های حادی مانند سرطان، دیابت، قلب، تالاسمی و کلیه است که فقط از طریق هوایی منتقل می شود.

غانم تصریح کرد: تعطیلی فرودگاه صنعا به جان باختن شمار زیادی از شهروندان به خاطر محروم شدن از سفرهای درمانی و یا تاخیر در رسیدن دارو و تجهیزات منجر شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی یمن افزود: تاکنون ۳۰ هزار بیمار یمنی به خاطر اینکه نتواستند برای درمان به خارج از کشور بروند جان خود را از دست داده اند و بر اساس آمارها، ۱۰۰هزار نفر نیز به خاطر کمبود دارو و تجهیزات پزشکی جان باخته اند.

غانم گفت: جان ۸۷۸ هزار و ۵۷۰ بیمار به خاطر کمبود دارو و تجهیزات پزشکی که فقط از طریق هوایی وارد می شد در خطر است که از این تعداد حدود ۲۰۰ هزار بیمار نیازمند سفر فوری به خارج از کشور برای درمان هستند.

وی گفته بود: در صورتی که اجازه فعالیت به فرودگاه صنعا داده نشود روزانه ۱۵ تا ۲۵ بیمار جان خود را از دست می دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها