مسئولانی که اموال خود را ثبت نکنند نمی‌توانند نامزد انتخابات شوند



عضو کمیسیون قضایی مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای در نظر گرفتن محرومیت از نامزدی برای نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری و عضویت در شورای نگهبان برای مسئولینی خبر داد که از ثبت اموال و دارایی‌های خود استنکاف می‌ورزند.
  
       
به گزارش صبح ساحل، عضو کمیسیون قضایی مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای در نظر گرفتن محرومیت از نامزدی برای نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری و عضویت در شورای نگهبان برای مسئولینی خبر داد که از ثبت اموال و دارایی‌های خود استنکاف می‌ورزند.

«حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز، دو تبصره به طرح رسیدگی به اموال مسئولان اضافه شد.

وی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون قضایی در جریان بررسی طرح رسیدگی به اموال مسئولان مسئولانی که از ثبت اموال و دارایی‌های خود استنکاف ورزند، مشمول محرومیت درجه ۶ از حقوق اجتماعی خود می‌شوند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: بر اساس محرومیت درجه ۱۶ از حقوق اجتماعی، فرد مورد نظر دیگر نمی‌تواند برای عضویت در شورای نگهبان و نیز انتخابات ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس شورای اسلامی کاندیدا شود.

نقدعلی با بیان اینکه در جلسه امروز کار بررسی و تصویب طرح مقابله با قاچاق انسان و اعضای بدن پایان یافت عنوان کرد: این طرح در کمیسیون جمع بندی شد تا برای رسیدگی در صحن مجلس به هیئت رئیسه ارسال شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون در جریان بررسی طرح مقابله با قاچاق انسان، اتباع خارجی که برای اجرای حکم خروج شان از کشور مخفی شوند به جزای نقدی درجه شش ( ۱۰ تا ۲۴ میلیون تومان) محکوم می‌شوند.

نماینده مردم خمینی شهر در پایان گفت: همچنین بر اساس این مصوبه چنانچه تبعه خارجی پس از اخراج از کشور مجدد به کشور ما بیاید مشمول مجازات حبس درجه ۶ یعنی ۶ ماه تا ۲ سال حبس و یا جزایی نقدی درجه ۵ یعنی جریمه تا سقف ۵۰ میلیون تومان محکوم شده و پس از اتمام دوره محکومیت از کشور اخراج خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها