رئیس کل دادگستری هرمزگان در دیدار با رئیس و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان مطرح کرد؛

تشکیل کارگروه‌های مصالحه در پرونده‌های قصاص مهم‌ترین اولویت شورا‌ی حل اختلاف استان است



رئیس کل دادگستری هرمزگان در دیدار با رئیس و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان گفت: مدیریت ارجاع، افزایش آمار صلح و سازش، ساماندهی به فرآیند داوری و فعال شدن کارگروه‌های مصالحه در پرونده‌های قصاص به عنوان مهمترین اولویت‌های شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان در سال ۱۴۰۱ است.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی قهرمانی»، رئیس کل دادگستری هرمزگان در دیدار با رئیس و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان، ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد مسئولین، اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف استان هرمزگان طی سال ۱۴۰۰، گفت: ضرورت دارد آن دسته از شعب شورای حل اختلاف که از عملکرد بهتری در زمینه برقراری صلح و سازش برخوردار هستند، شناسایی، رتبه بندی و تشویق شوند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه بیان کرد: ارتقای شاخص‌ها در موضوع صلح و سازش به ویژه در پرونده‌های قصاص از اولویت‌های دستگاه قضایی در دوران تحول و تعالی است که همواره مورد تأکید ریاست قوه قضاییه اسا و بر این اساس ضرورت دارد همکاران ما در شورا‌های حل اختلاف استان با برنامه ریزی دقیق و همت مضاعف از طریق فعال کردن کارگروه‌های تخصصی صلح و سازش در پرونده‌های قصاص، زمینه دستیابی به حد مطلوبی از ایجاد مصالحه را در این خصوص فراهم کنند.

قهرمانی با اشاره به لزوم اجرای دقیق قانون و سیاست‌ها در حوزه شورا‌های حل اختلاف نیز بیان کرد: باید به منظور بهره گیری هرچه بیشتر از ظرفیت‌های موجود برای اصلاح ذات البین و رفع منازعات و مخاصمات در اقصی نقاط استان، ساماندهی در حوزه‌های داوری، میانجیگری، مصلحین و حکمین قرآنی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

گفتنی است؛ در جریان این دیدار مظفر حمزه ئی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف استان هرمزگان نیز ضمن تبریک آغاز ماه مبارک رمضان، گزارشی از وضعیت عملکرد، برنامه‌ها و دستاورد‌های شورا‌های حل اختلاف استان ارائه کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها