سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خبرداد:

الزام مدارس و دانشگاه‌ها به آموزش حضوری



سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: آموزش حضوری مدارس و دانشگاه ها مصوبه ستاد ملی کرونا و تاکید رییس جمهور است و آموزش و پرورش و دانشگاه ها ملزم به اجرای آن هستند.

 

به گزارش صبح ساحل، احسان کامرانی در نشست بررسی آخرین وضعیت بازگشایی مدارس و دانشگاه ها با تاکید بر حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان، تصریح کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بازگشایی مدارس و دانشگاه ها برای حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان ضروری است.

وی با اشاره به اینکه مزایا و محاسن آموزش حضوری قابل مقایسه با آموزش مجازی نیست، بیان داشت: باتوجه به آسیب های که آموزش مجازی دارد، حرکت به سمت آموزش حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اجتناب ناپذیر است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: وجود تهویه مناسب در کلاس های درس مدارس و دانشگاه ها استفاده از ماسک برای حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان ضروری است.

وی یادآورشد: اقناع خانواده ها و بهره گیری از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در بازگشایی مدارس و رفع مشکلات آن‌ها نیازمند اهتمام است.

کامرانی تصریح کرد: با توجه به اهمیت سلامت دانش آموزان و دانشجویان و رفع دغدغه های خانواده ها دانشگاه علوم پزشکی استان به صورت مستمر آخرین وضعیت رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مدارس و دانشگاه ها را رصد و ارزیابی کند.

وی تصریح کرد: تمامی فرمانداران و دستگاه های اجرایی آموزش و پرورش را در رفع مشکلات مدارس به ویژه تامین سیستم فرمایشی مدارس، نصب تهویه مناسب و حفظ تجهیزات کمک کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به نقش واکسیناسیون در حفظ سلامت دانش آموزان و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، توصیه کرد: خانواده ها نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود از طریق مراکز واکسیناسیون تجمیعی برای حفظ سلامتی آن‌ها اقدام کنند.

 

تهویه نامناسب مدارس هرمزگان

گفتنی است که دکتر فاطمه نوروزیان در بازدید از مدارس شهرستان بندرعباس، با ابراز نگرانی از وضعیت نامناسب تهویه مدارس استان هرمزگان، افزود: وضعیت تهویه هوای مدارس استان بسیار نامناسب و نیازمند رسیدگی و بهبود هر چه سریع‌تر است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: در حالی که یکی از موارد جلوگیری از انتقال ویروس کرونا تهویه مناسب است و تهویه نامناسب امکان شیوع ویروس کرونا را  افزایش می دهد، تهویه طبیعی شامل باز گذاشتن درب و پنجره‌ها در کلاس‌ها ۳۳ درصد و تهویه مکانیکی صفر درصد رعایت می‌شود.

وی با اشاره به بازرسی مداوم کارشناسان بهداشت از مدارس، عنوان کرد: طبق بررسی‌ها بهداشت فردی در مدارس ۷۶ درصد، استفاده از ماسک ۸۷ درصد و فاصله گذاری فیزیکی ۳۲ درصد رعایت می‌شود.

 

منابع: ایرنا، ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها