در جلسه شورای شهر بندرعباس مطرح شد:

ضرورت ایجاد سازمان ساحل در شهرداری بندرعباس



سی و پنجمین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس با دستور نشست هم‌اندیشی با مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان و با حضور شهردار بندرعباس برگزار شد.

        

سرانه ورزشی، درمانی و آموزشی در محلات کمتر برخوردار ناامیدکننده است

به گزارش صبح ساحل، «فریده عامری سیاهویی» در نطق پیش از دستور خود گفت: پیشنهاد می‌کنم شهرداری با همکاری سایر دستگاه‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع معضلات شهری ازجمله زیباسازی شهری، ایجاد راهکارهای جدید برای کسب درآمدهای پایدار و هوشمند سازی شهر اقدام کند. همچنین شهرداری در تمام پروژه‌های خود طبق قوانین و مقررات باید شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور را در اولویت قرار دهد. وی بابیان اینکه در نشستی که با مردم محله سه‌راه برق داشتیم قول ایجاد یک ایستگاه آتش‌نشانی را در آن محله داده‌ایم، افزود: لطفاً قبل از بروز هرگونه بحران جدی در اولین فرصت این ایستگاه ایجاد شود. عامری افزود: سرانه ورزشی، درمانی و آموزشی محلات کمتر برخوردار ناامیدکننده است. پروژه‌های جدید شهرداری با محوریت این محلات تعریف شود. بخش پررنگی از برنامه‌های شهردار تأسیس و راه‌اندازی سازمان ساحل بود، لطفاً گزارش اقدامات برای ایجاد این سازمان را ارائه دهید. با توجه به بندری بودن شهر، تشکیل و ایجاد این سازمان بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

   

پرداخت ۴۸۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری بندرعباس

«رضا آخوندزاده» مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان با حضور در صحن شورای شهر بندرعباس بابیان اینکه به شما قول می‌دهم تعامل با شهرداری بندرعباس امسال بیش‌ازپیش خواهد شد، گفت: مجموع پرداختی‌هایی که در پایان سال ۹۹ به شهرداری‌های استان داشتیم ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است. این رقم در پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید. وی بابیان اینکه باوجود فشار بسیار و کمبود نیرو در پست‌های مالیاتی حداکثر توان خود را به کاربستیم، افزود: معتقدم هرمزگان واقعاً استان مظلومی است و کمتر به آن توجه شده است. آخوند‌زاده ادامه داد: یکی از برنامه‌های مهمی که برای سال جدید داریم این است که حساب مالیاتی شرکت‌ها و صنایعی که خارج استان هستند را به داخل استان منتقل کنیم چراکه معتقدیم شرکت‌‌هایی که در این استان قرار دارند، باید عایدی و درآمدشان به مردم این استان برسد و این‌گونه وصولی و ارزش‌افزوده بیشتری نصیب استان خواهد شد. آخوندزاده با تأکید بر اینکه انتقال شرکت‌هایی که کارخانه‌ و آلودگی‌هایشان در استان هرمزگان است اما دفاترشان در شهرهای دیگر را مهم‌ترین وظیفه خود می‌داند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف بنده انتقال دفاتر باقی این شرکت‌ها به استان است. مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان بابیان اینکه شهرداری در ماده ۷۷ یعنی معرفی بسازوبفروش‌ها، افراد دارای خودرو‌ها و منازل لوکس در سه سال گذشته هیچ همکاری با ما نداشته است، گفت: می‌دانیم انبوه‌سازها در حال فعالیت هستند اما اطلاعات آن‌ها به ما نمی‌رسد. ماده ۷۷ برای دریافت ارزش‌افزوده بسیار موقعیت خوبی است که از شهرداری درخواست می‌کنیم با امور مالیاتی همکاری داشته باشد. وی اضافه کرد: در سال گذشته در کشور باوجود تمام مشکلات جز شش استان برتر در وصولی‌ها بودیم. امسال هدفمان این است که جز سه استان برتر کشور شویم. مدیرکل امور مالیاتی هرمزگان بابیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰، مبلغ ۴۸۰ میلیارد تومان مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری بندرعباس پرداخت‌شده است، ریز مبالغ پرداخت‌شده را تشریح کرد و گفت: ۱۳ میلیارد تومان در فروردین‌ماه ۱۴۰۰، ۲۱ میلیارد تومان در اردیبهشت‌ماه، ۲۴ میلیارد تومان در خردادماه، ۳۸ میلیارد تومان در تیرماه، ۳۵ میلیارد تومان در مردادماه، ۷۴ میلیارد تومان در شهریور، ۴۸ میلیارد تومان در مهرماه، ۴۷ میلیارد تومان در آبان ماه، ۷۸ میلیارد تومان در آذرماه، ۴۳ میلیارد تومان در دی‌ماه، ۳۹ میلیارد تومان در بهمن‌ماه و ۲۱ میلیارد تومان در اسفندماه ۱۴۰۰ به شهرداری بندرعباس پرداخت‌شده است. آخوند‌زاده خاطرنشان کرد: به‌تبع امور مالیاتی‌ها همیشه وصولی‌هایشان در اسفند، فروردین، اردیبهشت و خرداد کم می‌شود و این امر طبیعی است چراکه ما در حال بررسی پرونده‌ها هستیم و این ماهیت کار ما است و همیشه در این‌ ماه‌ها این‌چنین بوده است اما بااین‌وجود در اواخر اسفندماه توانستیم 21 میلیارد و 900 میلیون تومان به شهرداری بندرعباس وصولی پرداخت کنیم. آخوندزاده با تأکید بر اینکه طبق قانون عوارض ارزش‌افزوده باید در بودجه‌های عمرانی زودبازده شهرداری خرج شود، گفت: رقم پرداختی در سال ۹۹ به شهرداری بندرعباس، ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

      

پرونده مالیاتی پالایشگاه نفت ستاره دوباره به تهران عودت داده شد

«یعقوب دبیری نژاد» عضو شورای شهر بندرعباس بابیان اینکه فلسفه مالیات کم کردن شکاف طبقاتی و ایجاد عدالت است، گفت: هرمزگان رتبه ششم وصول مالیات را در کشور دارد که این وصول مالیات باید برای مردم ملموس شود‌. حقوق تمام پرسنل ارگان‌های دیگر به خاطر تحریم‌ها بر عهده اداره مالیات افتاده است. وی بابیان اینکه از مدیرکل امور مالیاتی درخواست می‌کنم اگر مستندی درباره‌ی این موضوع که شهرداری باید ارزش‌افزوده را در پروژه‌های عمرانی زودبازده هزینه کند، معرفی کنند، افزود: سال ۹۸ اداره کل امور مالیاتی ۱۱۰ میلیارد تومان وصولی عوارض آلایندگی داشته است و به‌یک‌باره این مبلغ در سال ۹۹ به ۵۷۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرد. دبیری نژاد بابیان اینکه باید بتوانیم به بحث عوارض آلایندگی جدی‌تر ورود کنیم تا کمکی شود که تراز مالیاتی استان نیز برقرار شود، گفت: با انتصاب مدیرعامل جدید پالایشگاه نفت ستاره خوش‌بین هستیم که این همکاری انجام شود و این اتفاق بیفتد. عضو شورای شهر بابیان اینکه در دوره‌ای انتقال پرونده پالایشگاه نفت ستاره به هرمزگان انجام شد اما درنهایت بازهم پرونده به تهران برگشت داده شد، اضافه کرد: این حقی که از استان هرمزگان باید وصول می‌شد اما دوباره از دست رفت.

  

ای‌کاش این حساسیت را اعضای شورا در ادوار گذشته‌ هم داشتند

شهردار بندرعباس گفت: سال گذشته حدود ۴۸۰ میلیارد تومان پرداختی اداره امور مالیاتی هرمزگان به شهرداری بود که شهرداری درمجموع ۱۸۰ میلیارد تومان به آن افزود و حقوق و بیمه پرسنل را پرداخت کرد. «مهدی نوبانی» بابیان اینکه بیشترین درآمدها در شهرداری‌های کشور از محل پروانه ساخت است، افزود: سه ماه اول سال معمولاً این مهم با رکود مواجه است. شهرداری بخش زیادی از مبلغ دریافتی مالیات بر ارزش‌افزوده را صرف پرداخت بد‌هی‌ به پیمانکاران کرده است. شهردار بندرعباس بیان کرد: بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور دربندهای مختلف به شهرداری‌ها اجازه داده که هزینه کرد خود را صرف کمک به بودجه جاری و حقوق، تجهیز نوسازی و بازسازی ماشین‌آلات عمرانی، توسعه خدمات الکترونیکی و حمایت از طرح‌های درآمدزا استفاده کنند. وی اضافه کرد: بحث ممیزی را آغاز کردیم. رسیدگی به پرونده‌های حقوقی نیز در دستور کار است. در حوزه سرمایه‌گذاری نیز همان‌طور که اعضای شورا واقف هستند، هیچ زیرساخت درآمد پایداری الآن در شهر وجود ندارد که این مهم در بلندمدت اتفاق می‌افتد. نوبانی افزود: از شورا درخواست می‌کنم اجازه مزایده‌ی املاک شهرداری، املاکی که برای سرمایه‌گذاری است را به ما بدهد تا بتوانیم با پیمانکاران تهاتر کنیم. شهردار بندرعباس بابیان اینکه پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بلندمدت اتفاق می‌افتد، گفت: با توجه به اینکه انتهای سال موضوع پرداخت بدهی‌ها و خرید ۲۴ دستگاه اتوبوس را داشتیم، حقوق پرسنل به تأخیر افتاد. ای‌کاش این حساسیت را اعضای شورا در ادوار گذشته‌ هم داشتند. پرسنل شهرداری می‌توانند شهادت دهند که در ادوار گذشته حقوق با سه تا چهار ماه تأخیر پرداخت می‌شد. خوشبختانه حقوق خیلی از سازمان‌ها و مناطق الآن پرداخت‌شده است. نوبانی بابیان اینکه مطمئن باشید اولویت من حقوق پرسنل است، اضافه کرد: از شورا خواهش می‌کنم به بنده فرصت بدهد. تمام مناطق و معاونت‌ها در حال پیگیری و انجام کار هستند. نوبانی در پایان تصریح کرد: به‌زودی با همراهی شورای شهر و همکاری نیروهای خدوم شهرداری شاهد اتفاقات خوبی در شهر خواهیم بود.

  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها