چه افرادی باید اظهارنامه مالیات ارسال کنند؟



آخرین‌مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر درآمد صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) برای عملکرد سال ۱۴۰۰ تا پایان خرداد ۱۴۰۱ و برای اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا پایان تیر سال جاری است؛ بنابراین، عدم ارائه اظهارنامه، در مهلت مقرر، علاوه بر محرومیت از معافیت‌ها و نرخ صفر مالیاتی، با ضمانت اجرای جریمه 30 درصدی غیرقابل‌بخشش و صدور اظهارنامه برآوردی نیز همراه خواهد بود. 
با توجه اینکه خردادماه آغازشده، اشخاص حقیقی باید اظهارنامه‌های خود را سریع‌تر ارسال کنند تا مشمول جریمه نشوند؛ اما این سؤال مطرح می‌شود که چه کسانی باید اظهارنامه مالیاتی خود را به اداره مالیات ارسال کنند؟ 
افرادی که تراکنش بانکی دارند، فعالیت‌های اقتصادی دارای جواز کسب اتحادیه اصناف، کارت بازرگانی، دارای مجوز از پخش فرآورده‌های نفتی و افراد دارای دستگاه پوز { به هر طریق برای خود یا اعضای خانواده} باید این نکته را در نظر بگیرند که به علت پیش ثبت‌نام مالیاتی و دریافت کد رهگیری باید اظهارنامه مالیاتی با توجه به‌حساب بانکی متصل به کارت‌خوان را به اداره مالیات ارسال کنند. 
اشخاص حتماً در خود اظهاری خود دقت کنند که جز کدام گروه الف، ب یا ج هستند. گروه الف و ب باید دارای دفاتر پلمپ شده روزنامه و کل باشند. 
   
روزنامه صبح ساحل در نظر دارد که پاسخ سؤالات حقوقی و مالیاتی شما را به‌صورت رایگان پاسخ دهد و با ارائه راهکارهای قانونی، مشکلات حقوقی شما را برطرف سازد. شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی روزنامه، سؤالات خود را با ما در میان بگذارید.

 شیرین زردشتی، وکیل مالیاتی

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها