۱۳۵ زائر از قشم، فردا به حج تمتع اعزام می‌شوند



مدیر کاروان حج تمتع شهرستان قشم گفت: ۱۳۵ زائر و پنج نفر از عوامل حج این شهرستان فردا (چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱) برای انجام مناسک حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، عبدالجواد کمالی، اظهارکرد: این تعداد زائر قشمی مدینه بعد بوده و در قالب تنها کاروان حج تمتع این شهرستان به شماره ۳۲۰۲۳ از طریق فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس به سرزمین وحی اعزام می شوند.

وی ادامه داد: این زائران قشمی ساعت پنج صبح فردا چهارشنبه ۲۵ خرداد با بدرقه رسمی از سوی مسوولین این شهرستان از مسیر دریایی و از طرق اسکله مسافری شهید ذاکری قشم به شهر بندرعباس عزیمت می کنند تا ساعت ۱۱ و  ۵۵ دقیقه صبح با پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(ایران ایر) از بندرعباس به مقصد شهر جده اعزام شوند.

مدیر کاروان حج تمتع شهرستان قشم توضیح داد: این زائران قشمی سرزمین وحی بعد از ۳۲ روز اعمال حج به کشور باز می گردند.

کمالی از همکاری صمیمانه و دلسوزانه شبکه بهداشت و درمان جزیره، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان، پلیس گذرنامه و مبارزه با مواد مخدر، هلال احمر، منطقه آزاد، گمرک، فرمانداری و اداره بندر برای فراهم کردن تمامی بسترهای لازم اعزام ۱۳۵ زائر قشمی به حج تمتع تقدیر و قدرانی کرد.

سجاد قادری جانشین سازمان حج و زیارت هرمزگان روز گذشته دوشنبه گفت بود: طبق ظرفیت اعلام شده، امسال۵۶۰ نفر از این استان به حج تمتع اعزام می شوند.

وی توضیح داده بود: زائران روز چهارشنبه ۲۵ خردادماه جاری در ۲ پرواز جداگانه در ساعت ۳ و ۵۵ دقیقه بامداد و ۱۱ و ۵۵ دقیقه صبح  پنجشنبه از فرودگاه بین المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس به سرزمین وحی مشرف می شوند.

براساس برنامه ریزهای انجام گرفته حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر در قالب نیروهای عوامل کشور شامل ستادی، اجرایی، پزشک، خدمات و غیره ۳۹ هزار و ۸۴۹ زائر حج تمتع ۱۴۰۱ را همراهی خواهند کرد.

پروازهای حج توسط هواپیمایی ایران ایر از ۱۸ فرودگاه کشور انجام می‌شود اما سه پرواز ایران‌ لاین قشم‌ایر، ایران ایرتور و معراج نیز برای پشتیبانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

امسال ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر ایرانی از ۱۹ ایستگاه پروازی برای انجام مناسک حج راهی سرزمین وحی خواهند شد.  

عملیات رفت زائران ایرانی از ۲۲ خرداد ماه آغاز شده و تا روز ۱۲ تیرماه سالجاری به پایان می‌رسد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها