فرماندار قشم خبرداد:

ایجاد ۹ رشته جدید دانشگاهی با توجه به نیاز بازار کار



فرماندار شهرستان قشم از ایجاد ۹ رشته جدید دانشگاهی در حوزه آموزش و توسعه رشته های کاربردی متنوع به نیاز بازار کار در این شهرستان با رویکرد مهارت محوری و کارآفرینی از سوی دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز شهرداری سرزمین آب و آفتاب خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمد محمدحسینی اظهارکرد: این ۹ رشته جدید دانشگاهی برای توسعه فعالیت های آموزشی و تحصیلات تکمیلی با هدف کوتاه کردن فاصله تحصیل تا اشتغال برای ورود جوانان تحصیل کرده و علاقمند قشمی به بازار کار و اشتغال زایی در نگین خلیج فارس ایجاد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به فراهم بودن زیر ساخت های لازم در دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز شهرداری قشم، گسترش رشته های تحصیلی متناسب با نیازهای روز در این جزیره امری ضروری و حائز اهمیت است.

فرماندار قشم توضیح داد: این رشته شامل «دامپزشکی بهداشت محصولات دامی»، «تعمیر و بهره برداری دستگاه های آب شیرین کن»، «صنایع شیمیایی پالایش گاز»، «فناوری اطلاعات»، «دوخت و تکنولوژی لباس»، «کسب و کارهای دیجیتال»، «تربیت مربی پیش دبستانی»، «حقوق حمل و نقل و تجارت»، «گرافیک و مهندسی کسب و کار دیجیتالی» است که هر کدام بنا به نیاز منطقه و کمک به اشتغال جوانان ساکن در شهرستان قشم درخواست و ایجاد شده است.

محمدحسینی اضافه کرد: امیدواریم به زودی رشته های جدیدی مثل «رشته صنایع دستی» با توجه به ظرفیت های بلاقوه تولید این صنایع در سرزمین آب و آفتاب نیز به این ۹ رشته ایجاد شده در دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز شهرداری قشم اضافه شود.

وی گفت: ایجاد این ۹ رشته جدید دانشگاهی با توجه به نیاز بازار کار در قشم فقط برطرف کننده نیازهای این شهرستان نیست، بلکه برطرف کننده نیازهای کل استان هرمزگان است.

مهدی روشن زاده رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز شهرداری قشم دو روز پیش(شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱) از آغاز ثبت نام و پذیرش دانشجو در ۲۸ رشته مقاطع کاردانی و کارشناسی حرفه‌ای بدون آزمون در نیمسال اول تحصیلی (مهر ۱۴۰۱) در این دانشگاه خبر داده بود.

وی اعلام کرده بود، پیش ثبت نام دوره کارشناسی حرفه ای بدون آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز شهرداری قشم از روز یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ و دوره کاردانی حرفه ای از روز سه شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.

این ۹ رشته جدید دانشگاهی در حوزه آموزش و توسعه رشته های کاربردی متنوع به نیاز بازار کار در شهرستان قشم بخشی از رشته های جدید مقاطع کاردانی و کارشناسی حرفه ای بدون آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز شهرداری این شهر است.

منتشر شده: 1
اردلان
۳۱ خرداد ۱۴۰۱
واقعا مشکل منطقه با زیاد شدن رشته های دانشگاهی حل میشه؟
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها