مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خبرداد:

نصب ۲۵۰ کانکس در مناطق زلزله‌زده هرمزگان



مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: علاوه بر اسکان اضطراری زلزله زدگان در چادر، با توجه به گرمی هوا موضوع اسکان زلزله زدگان در کانکس هم پیگیری و تا این لحظه ۲۵۰ کانکس نصب و راه اندازی شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مهرداد حسن‌زاده اظهار کرد: علاوه بر جست‌وجو و نجات و اِسکان زلزله زدگان در چادرها، انتقال، نصب و راه اندازی کانکس ها هم در روزهای اول زمین‌لرزه های بالای ۶ ریشتر هرمزگان آغاز شد.

وی ادامه داد: کانکس ها به محض رسیدن به منطقه زلزله زده، نصب و تحویل خانواده‌های آسیب دیده از زمین‌لرزه می‌شود که نصب و راه اندازی آن‌ها توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ علاوه بر اِسکان توزیع لوازم منزل همچون یخچال توسط سپاه پاسداران، توزیع غذای گرم روزانه در منطقه حادثه دیده انجام می‌شود و آب و برق تأمین شده و حتی سرویس های بهداشتی در این مناطق راه‌اندازی شده و درحال راه اندازی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: ۱۲۰ چشمه سرویس بهداشتی تا این لحظه نصب و راه اندازی شده و ۴۰ چشمه حمام هم درحال راه اندازی است ضمن اینکه تعدادی فراوانی وسایل سرمایشی توزیع شده و همچنان درحال توزیع است.

حسن زاده اشاره کرد: همچنین تیم‌های روان پزشکی، مشاوره در منطقه حضور داشته و درحال خدمت‌دهی‌اند، همچنین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم در این مناطق فعالیت دارد.

وی گفت: همزمان با دادن این خدمات بازسازی مناطق زلزله زده هم آغاز شده و هم‌اکنون تعدادی از ماشین آلان سبک و سنگین درحال آواربرداری هستند و همزمان احداث واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شده است.

 

بامداد شنبه ۱۱ تیرماه دو زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳ در شهرستان‌های بندر خمیر و بندرلنگه رخ داد و شدت تخریب به حدی بود که استاندار هرمزگان از تعبیر ویران برای بیان شرایط روستای سایه خوش استفاده کرد.

این زمین لرزه ها پنج کشته و 111 مصدوم برجای گذاشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها