مراسم دعای روز عرفه امروز در قشم برگزار می‌شود



 رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم گفت: همزمان با نهم ذی‌الحجه، مراسم پرفیض قرائت دعای عرفه عصر - شنبه هجدهم تیر ۱۴۰۱ - در جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب برگزار می‌شود.

     

به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام احمد غلامی روز شنبه گفت: مردم مومن نگین خلیج فارس همنوا با حجاج سرزمین وحی دعای پرخیر و برکت امام حسین (ع) را در این روز زمزمه می کنند تا به تعالی و سعادت برسند.

وی ادامه داد: این مراسم معنوی با رعایت دستور العمل های بهداشتی امروز از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه در مصلی امام علی علیه السلام شهرستان قشم برگزار می شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم بر کوتاه برگزار شدن دعای عرفه و پرهیز از برگزاری برنامه های حاشیه ای در این آیین معنوی تاکید و تصریح کرد: افراد شرکت کننده در این آیین عرفانی ضمن استفاده از ماسک، زیر انداز شخصی و آب آشامیدنی به همراه داشته باشند و رعایت فاصله اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام غلامی اضافه کرد: همچنین امروز شنبه (هجدهم تیر) مصادف با نهم ذیحجه، مردم ولایی و شهیدپرور شهرستان قشم با حضور در اماکن مذهبی و گلزارهای شهدای شهرستان قشم، دست دعا بر آستانه یگانه ای بی منتها بالا می برند.

نهمین روز از ماه ذی‌الحجه روز عرفه است و از روزهای پر فضیلت سال محسوب می‌شود و برای آن اعمالی ذکر شده که از جمله زیارت امام حسین (ع) و دعای روح‌ بخش عرفه است.

در این روز حق‌تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت فراخوانده و سفره‌های جود و احسان خود را برای آنها گسترانده است.

دعای امام حسین (ع) در روز عرفه و دعای چهل و هفتم صحیفه سجادیه از دعاهای وارد شده برای این روز است که مضامین توحیدی و عرفانی این دعاها ایمان را در دل های مشتاق بیشتر و امید به رحمت الهی را فزونتر می سازد.

این روز از آنجا که امام حسین (ع) حرکت خود را به سوی کربلا پس از مراسم حج آغاز کرد، برای مسلمانان و شیعیان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها