آخرین خبرها از مناطق زلزله‌زده هرمزگان/ بازسازی منازل مسکونی آسیب‌دیده آغاز شد



مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان: کار بازسازی تعدادی از منازل مسکونی آسیب دیده از امروز در روستای سایه خوش آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل، مهرداد حسن زاده گفت:همزمان با ادامه روند آواربرداری و نصب کانکس در مناطق زلزله غرب هرمزگان،کار بازسازی تعدادی از منازل مسکونی آسیب دیده نیز توسط بنیاد مسکن از امروز در روستای سایه خوش بندرلنگه آغاز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان گفت:تاکنون بیش از ۳۵۰ کانکس در مناطق زلزله زده غرب هرمزگان نصب شده است.

حسن زاده گفت:تاکنون بیش از ۱۲۰ چشمه سرویس بهداشتی، ۳۶ چشمه حمام سیار و ۱۰ دستگاه آب سردکن نیز در مناطق زلزله زده نصب شده است.

 

نصب سرویس بهداشتی در مناطق زلزله  زده غرب هرمزگان

نصب بیش از ۳۵۰ کانکس در مناطق زلزله زده هرمزگان/آغاز بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده

 

او با اشاره به اینکه چادر و اقلام ضروری نیز بین همه خانواده‌های آسیب دیده توزیع شده است،گفت: توزیع لوازم سرمایشی از جمله کولر و یخچال نیز توسط قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه و نیروی دریایی سپاه بین زلزله زدگان ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان گفت: روزانه بیش از ۵ هزار پرس غذای گرم نیز پخت و بین مردم توزیع می‌شود.

مهرداد حسن زاده گفت:تیم‌های روان پزشکی و مشاوره نیز در مناطق زلزله زده غرب هرمزگان حضور دارند.

او گفت: تعدادی سطل زباله هم تهیه و در مناطق زلزله زده توزیع شده است.

 

آواربرداری 9 روستای زلزله زده پایان یافت

معاون قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه گفت: آواربرداری 9 روستای زلزله زده در غرب هرمزگان پایان یافته و روستا به روستا در حال آواربرداری سریع هستیم.

شهرام اسکندری اظهار کرد: از همان روز دوم زلزله کار آواربرداری را در مناطق زلزله‌زده آغاز کردیم و در مجموع 24 روستا به قرارگاه مدینه منوره برای خدمات رسانی و امداد سپرده شد.

وی افزود: منازل مردم در 11 روستا از 24 روستا دچار خسارات جدی شده بود که کار آواربرداری را در این روستاها به سرعت پیش برده‌ایم و اکنون 9 روستا به طور کامل آواربرداری شده است.

به گفته معاون قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، 24 روستا شامل کلاتو، بنو، نرمستان، دم گیرز، کرچی، دوآب، حنادان، چاه خودرو، پیشگان، خورخوار، سنگ سیاه، گواکو، خومکو، دژگان، کنخ، چاه دراز، تنب چکی، چاهدگی، تنب بنگرو، گنایی، گامیری، کوشک، قنات تنگو و تنب سیک از 10 تا 100 درصد آسیب دیده‌اند که ضمن خدمات رسانی شامل تحویل چادر، اقلام غذایی، آب، کولر، کانکس و ... کار آواربرداری نیز از روز دوم آغاز شده و اکنون در 9 روستا به پایان رسیده است.

 

نصب ۴۰۰ کانکس اهدایی سپاه در روستای سایه خوش بندرلنگه

 

 

فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه گفت: همه ۴۰۰ کانکس اهدایی سپاه بر اساس وعده داده شده در روستای سایه خوش بندرلنگه نصب شد.

دریادار پاسدار علی عظمایی افزود: این کانکس‌ها که به منظور اسکان موقت مردم زلزله زده بندرلنگه به همت معاونت آماد و پشتیبانی سپاه به منطقه منتقل شده بود، اکنون در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

بامداد شنبه یازدهم تیرماه دو زمین لرزه شدید بالای ۶ ریشتر مناطقی از بندرلنگه در غرب هرمزگان را لرزاند که بر اثر این دو زمین لرزه ۵ نفر جان باختند و ۱۱۱ نفر مصدوم شدند همچنین خسارت‌های زیادی به روستا‌های این منطقه بویژه روستای سایه خوش وارد شد.

  

منابع: باشگاه خبرنگاران، فارس، خبرگزاری صداوسیما

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها