مرادی، نماینده مردم هرمزگان در دیدار با رئیس جمهور مطرح کرد:

فکری به حال کمبودهای درمانی هرمزگان کنید/ دو هزار کلاس درس غیراستاندار داریم



مجمع نمایندگان استان هرمزگان به همراه مجمع نمایندگان کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان با آیت الله رییسی، رییس جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار استانداران این استان‌ها و نیز معاونان رییس جمهور حضور داشتند.

به گزارش صبح ساحل، «احمد مرادی»، نماینده مردم هرمزگان درباره جلسه مجمع نمایندگان استان‌های جنوبی ( یزد، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در این جلسه از جناب دکتر رئیسی رئیس جمهور محترم بابت این جلسه و قبول تامین مالی در پروژه مهم و بزرگ پالایشگاهی در استان هرمزگان تقدیر و تشکر کردم و تاکید کردم که در تقسیم بندی مطالب موضوع بهداشت و درمان و آموزش به اینجانب محول شده است.

وی افزود: به اطلاع رییس جمهور رساندم که سرانه تخت‌های بیمارستان در هرمزگان ۵۰درصد پایین تر از نرم کشوری است و تکمیل بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس با پیشرفت بالای ۷۰ درصد نیازمند دستور جنابعالی است و همچنین بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی نیروی دریایی ارتش در بندرعباس آماده است لیکن وزارت بهداشت در تجهیز این بیمارستان به تعهدات خود عمل نمی کند. به گفته مرادی، در اورژانس‌های جاده ای به شدت کمبود آمبولانس داریم و شرایط آب و هوایی باعث فرسودگی این ناوگان شده است. این مهم حداقل از طریق ظرفیت مناطق آزاد قابل حل است.

 

محرومیت در جزایر شایسته مرزداران غیور نیست

مرادی درباره مشکلات جزایر نیز که در حضور رییس جمهور مطرح کرده، بیان داشت: جزایر استان بعنوان پیشانی مرزهای آبی کشور وضعیت مطلوبی در بهداشت و‌درمان ندارند. شان مرزداران مرزهای دریایی کشور تحمل این وضعیت که حداقل امکانات از جمله آمبولانس دریایی و‌ هوایی نداشته باشند، نیست. تجهیزات بیمارستانی بلاخص در اتاق های عمل بی کیفیت و غیرقابل اطمینان هستند این امر باعث از بین رفتن جان بیماران می شود. این نماینده هرمزگان تاکید کرد: این استان با وسعت و پراکندگی بالا فاقد حداقل دو دانشکده پزشکی در غرب و شرق است. در طرح توسعه مکران در شرق حتما بایستی به این مهم توجه کرد. مطالبات پرستاران و فوق العاده رفاهی و همچنین تبدیل وضعیت این عزیزان پرداخت نشده است. فراموش نکنیم که اینها مبارزین خط مقدم با بیماری کرونا بوده و هستند.

وی درباره در حوزه آموزش و پرورش نیز عنوان کرد: تعداد دو هزار کلاس غیر استاندارد و تخریبی وجود دارد و سرانه فضا برای هر دانش آموز استاندارد کشوری ۸.۳ مترمربع ولی در استان در برخی نقاط از جمله بندرعباس ۴ مترمربع برای هر دانش آموز است.کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان به عدد ۳۵۰۰ رسیده است که به نگاه ویژه دولت در این بخش نیاز دارد و راه حل آن، افزایش ۳۰درصدی سهمیه دانشگاه فرهنگیان برای استان است ولی جور تمامی این کمبودها را معلمان به دوش می کشند و لیکن خودشان به شدت با مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجه هستند. وی ادامه داد: موضوع بعدی که در حضور رییس جمهور مطرح کردم بی عدالتی و تبعیض در جذب سهمیه کنکور بود که در مناطق محروم استان از جمله بشاگرد در رقابت با مناطق برخوردار سایر استان ها قرار داده است،این موضوع آسیب جدی به سطح علمی استان وارد ساخته است. در بخش آموزش عالی و‌ دانشگاها، ضروری است صنایع و ‌پالایشگاها طی تفاهم نامه‌ای، جذب نیروی های مستعد و تجهیز کارگاهها و آزمایشگاها از طریق دانشگاهای استان انجام دهد. مرادی گفت: در پایان موضوع استفاده از نیروهای بومی در هیئت مدیره پالایشگاه‌ها، صنایع و مناطق آزاد و همچنین تسریع در تکمیل پروژه آبرسانی به جزیره قشم که از دغدغه های اصلی مردم استان به شمار میرود را نیز به اطلاع رییس جمهور رساندم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها