معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور عنوان کرد:

ایجاد قطب انرژی پایدار با تقویت لجستیک دریایی 



معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور گفت : هرمزگان  به یکی از  قطب های  انرژی کشور تبدیل شده  و موازات  آن یکی از قطب های صادرات کشور خواهد بود.
 
به گزارش صبح ساحل، جلیل سالاری که آیین  آغاز بهره‌برداری از طرح صادرات دریایی گاز مایع در بندرعباس سخن می گفت ادامه داد: در این رابطه باید از ظرفیت صادراتی  دریایی کشور  استفاده کنیم  که ضروری است  زیرساخت های لجستیکی در بخش  دریایی و همچنین در بخش  اسکله ها  تقویت  شود تا  قطب انرژی و قطب پایدار شکل یابد.
وی افزود :  با شروع  بهره‌برداری از طرح صادرات دریایی گاز مایع روزانه ۲ هزار تُن گاز مایع ال پی جی که تاکنون سوزانده می شد، صادر می شود و این اقدام سالانه حدود ۲۵۰  تا ۳۰۰ میلیون دلار درآمد ارزی نصیب کشور می کند. سالاری این امر را حاصل همدلی و تعامل همه بخشهای کشور در  حوزه های امنیتی، اجرایی، فنی، اداری و تخصصی و کمیسیون انرژی مجلس دانست.وی از  اشتغال  حدود ۲۰۰ نفر مستقیم در  این طرح سخن گفت . سالاری در ادامه   در خصوص ظرفیت انتقال انرژی عنوان کرد:  عمدتاً از ۱۰۵ میلیون لیتر بنزین حدود ۷۰ میلیون لیتر در جنوب کشور  تولید می شود ضروری است از ظرفیت  انتقال انرژی  در راستای ماده ۱۲ قانون پیش بینی شده  استفاده شود. 
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور با اشاره به خط لوله تابش  اضافه کرد:  خط بزرگی با عنوان  خط لوله تاپش پیش بینی شده   که با آن امنیت انرژی در شرق  و مسیر صادرات بازارهای شرق کشور محقق شود . سالاری از پروژه خط لوله فارس نیز سخن گفت و افزود: استان فارس  از بدو انقلاب تاکنون  فاقدشبکه خطوط  لوله انرژی بوده ، با توجه به ظرفیت استان و مصارف آن ، نیاز است  امنیت انرژی تامین شود  در همین رابطه خط لوله فارس در مرحله مناقصه قرار دارد .این مقام مسوول تصریح کرد: این شبکه خطوط توامان  به  نیاز کشور  و تامین انرژی که مرکزش در  استان هرمزگان متصل است.
 معاون وزیر نفت گریزی به پروژه های شرکت نفت بندرعباس زد که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد . وی از دیگر برنامه های وزارت نفت ، طرح مخزنگاه شهید نادر مهدوی با ظرفیت ۶۰۰ میلیون تُن اعلام کرد که  از جمله طرح هایی است که در آینده با بهره برداری از آن  امنیت انرژی را تحقق می‌بخشد.سالاری طرح پتروپالایشگاه سردار سلیمانی را نیز از دیگر برنامه های در حال اجرا ذکر کرد که  در قالب پتروپالایش مجوزهای طراحی و مطالعات اولیه این طرح انجام شده و در مسیر اجرا قرار گرفته است.
این مقام مسوول گفت:  این ظرفیت های  بزرگی که در آینده رقم خواهد خورد در مسیر اشتغال جوانان، دانش بنیان و نخبگان کشور خواهد بود.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها