رئیس سازمان توسعه تجارت:

واردات گوشی‌های زیر ۶۰۰ دلار مشکلی ندارد



رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در واردات گوشی زیر ۶۰۰ دلار مشکلی نداریم اما برای واردات گوشی بالای ۶۰۰ دلار باید مدیریت تخصیص ارز صورت گیرد.

 

به گزارش صبح ساحل  و به نوشته باشگاه خبرنگاران، علیرضا پیمان پاک گفت: در حوزه خدمات فنی و مهندسی رشد ۴ درصدی داشته ایم و در تمامی حوزه های صادراتی و ایجاد فعالیت های نمایشگاهی توانسته ایم رشد های خوبی داشته باشیم.

به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت  درحوزه تجارت خارجی به بحث متاورس توجه ای ویژه داریم و تجارت از طریق تهاتر را دنبال می‌کنیم. ۳۰ درصد تجارت جهانی از طریق تهاتر است و با کشورهای  ترکیه، پاکستان و روسیه این شیوه را دنبال می کنیم.

پیمان پاک گفت: در حوزه رمزارز هم مجوز و مصوبات را دریافت کرده ایم. کسانی که ماینر رسمی داشته اند طبق مجوز بانک مرکزی می توانند اقدام به واردات کالا کنند. 

او می گوید: طی یک سال گذشته اولین کار و کوتاه ترین آن مانع زدایی بوده و طبق برنامه تعریف شده تاکنون ۱۲۰۰ جلسه با تمامی فعالان و تشکل های اقتصادی داشته ایم. 

پیمان پاک گفت : مهم ترین فاکتور عدم توزان و سیاست های تجاری و ارزی بود و سیاست های غلطی در این حوزه وجود داشت که مانع توسعه تجارت می شد که مشکلات در بحث قوانین و گمرکات جمع بندی شد که در مهر ماه در قالب تسهیل تجارت خارجی مطرح می شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت درباره اثرات عضویت در شانگهای گفت: ما هنوز عضو نشده ایم  اما  ایران از طریق عضویت در این پیمان می تواند دیپلماسی سیاسی و اقتصادی خود را فعال کند. مذاکرات و پیگیری ها و سفر به کشورهای مختلف که تیم های اقتصادی ایران در چند ماه گذشته داشته اند از جمله مزایای عضویت در این پیمان بوده است.

او گفت:تاکنون  افزایش ۳۰ درصدی تجارت با  چین و ۱۰۹ درصدی با روسیه داشته ایم .در حوزه آفریقا ۴۰ درصد در ۴ ماه ابتدای سال موفق تر بوده ايم که از جمله آثار عضویت در این بخش است.

پیمان پاک می گوید: برای واردات گوشی های زیر ۶۰۰ دلار هیچ مشکلی وجود ندارد اما برای واردات گوشی های بالای ۶۰۰ دلار و لاکچری، تخصیص ارز به آن مدیریت شده و در نوبت دهی ارزی قرار گرفته اند به طوری که در برابر واردات باید صادرات انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها