جا‌به‌جایی بیش از ۶ میلیون مسافر دریایی در بنادر قشم از ابتدای سال جاری



 مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم از حمل و نقل و انتقال ۶ میلیون و ۱۹۲ هزار ۹۴۳ نفر مسافر و گردشگر از ابتدای سال جاری تا پایان روز بیست و دوم مهر ۱۴۰۱ از طریق راه دریایی و بنادر مسافری این جزیره خبر داد.

 

علی اشتری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ارائه آمار عملکرد بنادر قشم از روز (اول فروردین تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱) اظهار کرد: در مدت یادشده با ترابری (حمل و نقل) ۶ میلیون و ۱۹۲ هزار و ۹۴۳ شاهد افزایش ۸۴ درصدی نفر – سفر هموطنان و گردشگران داخلی و خارجی به جزیره قشم نگین خلیج فارس بوده ایم.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیون و ۵۴ هزار و ۱۵۴ تُن انواع کالا نفتی و غیر نفتی در بنادر کل جزیره قشم سرزمین عجایب هفتگانه خلیج فارس تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی داشته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم توضیح داد: از ابتدای سال جاری تا پایان روز بیست و دوم مهرماه، ۷۲۹ هزار و ۷۸ دستگاه خودرو از طریق بنادر لافت و پهل جابجا شده اند که جمع کل ورود این خودروها به این نگین خلیج فارس ۳۵۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو و جمع کل خروج آنها از سرزمین آب و آفتاب ۳۶۹ هزار و ۸۷۸ دستگاه ثبت و گزارش شده که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها