انعقاد اولین پیوند خواهرخواندگی بندرعباس با یک شهر خارجی



خواهر خواندگی یک پیمان نامه جهانی و شناخته شده در حوزه مدیریت شهری است که هر شهر این قرارداد را با توجه به رویکردها، دغدغه‌ها و چشم اندازهای خود با دیگر شهرهایی که به دلایل مشخصی آن‌ها را انتخاب کرده، منعقد می‌کند.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته تابناک، قراردادهای خواهر خواندگی برای هر شهر به خصوص شهرهای تاریخی و میراث جهانی، سرمایه و اعتبار محسوب می‌شود و کمیت و کیفیت خواهرخوانده‌های شهرها، شاخص و نشانگر اعتبار آن‌ها در مقیاس جهانی است. پیمان خواهر خواندگی همچنین منجر به تقویت روابط شهرها در حوزه‌های مختلف مانند صنعت، تجارت، مراودات علمی و دانشگاهی، برقراری تعاملات فرهنگی و رونق فعالیت‌های گردشگری می‌شود.


در همین راستا و در جهت اهداف ایجاد ارتباط گسترده با دیگر کشورها در دولت سیزدهم روز دوشنبه دوم آبان ماه 1401طی وبیناری اولین پیمان خواهرخواندگی شهر بندرعباس با یک شهر خارجی( کورینتو در نیکاراگوئه ) توسط شهرداران دو شهر امضا گردید.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه-بندرعباس در این باره گفت: یکی از ویژگی‌های مهم خواهرخواندگی مربوط به تاثیر آن در زمینه گردشگری است چرا که بسیاری از گردشگران برای انتخاب مقصد گردشگری، خواهرخواندگی را مورد توجه قرار می‌دهند لذا خواهرخواندگی برای بندرعباس به عنوان شهری جهانی، به منزله ریل گذاری و ایجاد راه‌های ارتباطی گسترده‌تری است.
سعید شعبان با بیان این که خواهرخواندگی زمینه توسعه اقتصادی و بازرگانی را نیز فراهم و تسهیل می‌کند، گفت: در این باره اتاق‌های بازرگانی و اقتصادی شهرهای خواهرخوانده می‌توانند از ظرفیت‌های دو جانبه‌ی یکدیگر بهره‌مند شده و از رابطه خواهرخواندگی در افزایش ارتباط‌گیری بازرگانان و صنعتگران و اتحاد دو شهر استفاده کنند اما همه این فواید به میزان استفاده ما از این ظرفیت‌ها بستگی دارد.

وی افزود: خواهرخواندگی شهر بندرعباس با شهر های «کراچی» در پاکستان، «نینگبو» در چین و «آستراخان» در روسیه نیز در دستور کار نمایندگی وزارت امور خارجه قرار دارد و در صدد گسترش توسعه روابط شهری با ایجاد خواهرخواندگی‌های بیشتر برای بندرعباس و دیگر شهرستان‌های استان هرمزگان هستیم .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها