در مهرماه جاری 174 نفر توسط امدادگران آتش‌نشانی نجات یافتند

105 محبوس شده در آسانسورهای بندرعباس



مأموران امداد و نجات آتش‌نشانی بندرعباس 105 نفر که در کابین  آسانسورها گیر افتاده بودند را نجات دادند. این افراد طی مهرماه سال جاری در  54 دستگاه آسانسور دارای نقص فنی محبوس شده بودند.


مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس بابیان اینکه میانگین رسیدن آتش‌نشانان به محل 3 دقیقه و 9 ثانیه بوده است گفت:نیروهای پرتلاش آتش‌نشانی به‌محض ورود به صحنه با بررسی محل حادثه با اقدام فنی و تخصصی نسبت به برطرف کردن نقص فنی اقدام نمودند  و افراد محبوس شده  را با اقدامات فنی به بیرون از آن هدایت کردند. محمدامین لیاقت از شهروندان درخواست نمود به‌صورت دوره‌ای و متناوب نسبت به سرویس و نگهداری آسانسور اقدام کنند.وی آمار عملیات  امداد و نجات در یک ماه مهرماه را   165مورد خواند که 174 نفر توسط امدادگران آتش‌نشانی بندرعباس نجات یافتند. لیاقت ،فوت‌شدگان حوادث را  8 نفر و مجروحان 31 نفر اعلام کرد و ادامه داد: در این بازه زمانی 36 نفر محبوس شده براثر سهل‌انگاری و نقص فنی در منزل، خودرو و مغازه در41عملیات نجات یافتند. وی از وقوع 23 سانحه خودرویی با25 مجروح و 4 کشته  و همچنین   13 نجات‌یافته نیز مطالبی عنوان کرد .لیاقت به غرق و فوت شدن 3 نفر در دریا، رود و چاه ، همچنین به نجات یک نفر براثر خودکشی و انفجار یک آبگرمکن براثر  نقص فنی اشاره کرد.

 
 مهار 133 حریق


مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس از مهار 133 حریق خبر داد که بیشترین آتش‌سوزی مربوط به منازل مسکونی با 44 حادثه ، خودرو و موتورسیکلت با 14 مورد، مجتمع‌های اداری و تجاری با 10 مورد حریق بوده است.  لیاقت نوع حادثه را مربوط به32 مورد اتصالی برق ، 20مورد گاز، 8 مورد مواد نفتی ، 3 مورد مواد شیمیایی و سایر نیز 70 مورد خواند. وی بابیان اینکه عامل 67 وقوع حریق عمدی بوده است گفت: در این‌یک ماه مهرماه نقص فنی 28 مورد، سهل‌انگاری 28 مورد ،عدم ایمنی 4 مورد و سایر 73 مورد دخیل بوده است.لیاقت افزود: این آتش‌سوزی خوشبختانه فوتی نداشته و فقط یک نفر مجروح شده  است.

 
 نصب 245جعبه F در ساختمان‌ها


مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بندرعباس در ادامه به صدور 36 پروانه ساختمان،صدور46 پایان کار ساختمان، نصب 245جعبه F در ساختمان‌های مرتفع ،نصب 283 خاموش‌کننده پودر و گاز و CO2 در ساختمان‌ها، 35 موردبررسی نقشه‌های معماری اشاره‌ای کرد.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها