تلکه شدن 38 میلیونی دختر نگون بخت در یک کانال همسریابی

میشه همدمم بشی؟



مرد حقه‌بازی با هویت جعلی که 38 میلیون تومان را از دختر جوان بندرعباسی اخاذی کرده بود  دستگیر شد. این مرد 37ساله به نام مازیار ، در حدود پنج ماه  با عکس فرد دیگری در کانال جعلی تلگرام با دختر 35 ساله‌ای ارتباط داشت، که این راه ارتباطی از طریق شبکه‌های همسریابی غیرمجاز شکل‌گرفته بود.

 

اعتماد چشم و گوش بسته


دختر جوان دریکی از روزهای تابستان  در حین بازدید از کانال‌های همسریابی، با مرد جوانی آشنا شد که ادمین کانال بود و با معیارهای او مطابقت می‌کرد، آن‌ها از طریق تماس تلفنی و پیامکی باهم تعامل داشتند که این رابطه شوق دیدار مرد را برای دختر جوان ایجاد کرده بود. اما مازیار که خود را خاطرخواه و عاشق نشان می‌داد  از دیدار رو در رو طفره می‌رفت و با بهانه‌تراشی آن  را به تأخیر می‌انداخت. در این میان  مازیار که توانسته بود اعتماد دختر را به دست آورد به بهانه‌های مختلفی هر بار مبالغی پول  درخواست می‌کرد که در مدت معین قرض را پس خواهد داد. دختر جوان که فریب عکس و حرف‌های مازیار خورده بود با پول کارمندی و فروختن طلا و جواهرات خود در طی چند ماه حدود 38 میلیون تومان به او واریز کرده بود تا اینکه بحثی بین او و  مازیار رخ داد که مازیار به او گفت این عکس‌های ارسالی جعلی بوده و عکس‌های او نیست، دختر که مات و  مبهوت به صفحه مانیتور گوشی تلفن نگاه می‌کرد چشمش به عکسی افتاد که مازیار به او فرستاد و ادعا کرد عکس واقعی همین است و در بندرعباس زندگی نمی‌کند . تصور دختر جوان از مرد زندگی آینده‌اش به هم‌ریخت و با عصبانیت متنی مبنی بر اینکه چهره جدید را نمی‌پسندد و مبالغ قرض را هر چه سریع‌تر به‌حساب او برگرداند وگرنه شکایت می‌کند. مازیار که  قصد برگردان پول را نداشت  به او وعده‌های  واهی  داد که تا چند روز دیگر به‌حساب او واریز می‌شود. حدود 2 ماه از موعد مقرر گذشت و مالباخته  که با چشم و گوش بسته فقط با یک عکس  اغفال‌شده بود چاره‌ای جز شکایت نداشت. با  اعلام شکایت وی،  پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 
انکار


به گفته سرهنگ احسان بهمنی، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تخصصی ، در کمترین زمان ممکن گرداننده کانال مذکور را دریکی از استان‌ها شناسایی و با جمع‌آوری ادله و مستندات پرونده با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات ضربتی متهم  را در محل سکونت خود شناسایی و دستگیر کردند. متهم در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شده و با سخنان گمراه‌کننده قصد فریب مأموران را داشت که با توجه به ادله دیجیتال جمع‌آوری‌شده ضمن اقرار به جرم ارتکابی به انجام کلاه‌برداری به مبلغ 380 میلیون ریال از شهروندان باانگیزه کسب درآمد اعتراف کرد.

 
اعتماد نکنید


رئیس پلیس فتا استان فعالیت سراچه‌ها و کانال‌های همسریابی فاقد مجوز دانست  که تنها بر اساس منافع مالی گردانندگان طراحی‌شده‌اند و وجود سایت‌هاو کانال‌های صیغه یابی وهمسریابی موجب افزایش سن ازدواج و سست شدن بنیان خانواده و افزایش بی بند و باری در جامعه می گردد.وی افزود:بسیاری از افرادی که در این کانال‌ها فعال هستند با سرقت تصاویر و هویت دیگران به دنبال کلاهبرداری و ‏باج خواهی از شهروندان هستند و هویت‌های آن‌ها واقعی نیست، به هیچ عنوان فریب وعده‌های دروغین در کانال‌های همسریابی و غیره را نخورید و به آنها اعتماد نکنید.‏سرهنگ بهمنی با بیان اینکه کلاهبرداران در فضای مجازی با طراحی و ایجاد صفحات جعلی نظیر همسریابی، صیغه‌یابی، کاربران را به صفحات موصوف هدایت کرده و پس از بدست آوردن اطلاعات شخصی اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند، به عموم شهروندان توصیه کرد: فریب اینگونه کلاهبرداری‌ها را نخورده و در صورت مواجهه با چنین مواردی در اسرع وقت موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس (WWW.CYBERPOLICE.IR) اطلاع دهند.
اسم متهم مستعار است

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها