با حضور مسوولان استانی و کشوری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان «جاودان» شد



دکتر غلامعلی جاودان در مراسمی به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان معرفی و از زحمات دکتر حسین فرشیدی قدردانی شد.

 

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارت بهداشت در این آیین در حضور مسوولان استانی در سالن فارابی مجتمع درمانی پیامبر اعظم با اشاره به دوران کووید گفت: حدود سه سال گذشته بیماری مرموزی دنیا را تسخیر کرد که کادر سلامت بااقتدار در مقابل این بیماری ناشناخته ایستادند و امتحان سختی را پشت سر گذاشتند و در عده‌ای نیز مظلومانه به شهادت رسیدند. دکتر سید محمد پور حسینی دوران کووید را دوران محک جدی کادر درمان عنوان کرد و افزود: مدیریت و کنترل این بیمار در آن شرایطی که سلامت جامعه را تحت تأثیر گذاشته و تحریم‌های ظالمانه نیز حکم‌فرما بود بسیار مشقت‌بار بود اما با همکاری و عزم همه‌جانبه مسئولان ،کادر درمان ، دانشمندان و همچنین مردم موفق شدیم از دوران سخت کووید عبور کنیم. وی تصریح کرد: جوامع غربی به‌دروغ می‌گویند که ایران در مسائل دارو و درمان تحریم نیست .وی اشاره‌ای به اعتراضات اخیر داشت و عنوان کرد:به هر دانشجوی پرونده‌ای تشکیل شود ناراحت می‌شویم ، برای انقلاب اسلامی خون‌های ریخته شده و این انقلاب درخت تنومندی است که شرایط سختی را با موفقیت پشت سر گذاشته است و اگر دانشگاه سقوط کند کشور پیشرفت نخواهد کرد.پور حسینی تأکید کرد که با خدمات صادقانه، کشور بار دیگر از مراحل سخت به‌خوبی عبور خواهد کرد.مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارت بهداشت به خدمات سه‌ساله دکتر فرشیدی در سمت ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان پرداخت و گفت: با شناختی که از عملکرد و خدمات موفقیت‌آمیز به‌خصوص در دوران کووید از دکتر فرشیدی داشتیم او را به سمت معاون بهداشتی وزیر بهداشت و درمان منصوب کردیم و باعث افتخار است که سکان این دانشگاه به "جاودان"یکی دیگر از نیروهای تلاشگر و بومی هرمزگان با کارنامه درخشان سپرده شود.

 


اهتمام در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم بابیان اینکه مردم از تشریفات زائد خسته شدند گفت:مسئولان باید در سنگر مسئولیت خود با اعتقاد و باور قلبی به عمق موضوع و مطالبات جامعه ورود کنند و نسبت به رفع مشکل و چالش‌های آن اهتمام ورزند. وی افزود:مسئول هر چه ساده‌تر و هرچه دلسوزتر در میان مردم حاضر شود، بهتر است. مرادی به 3 نکته نیاز مردم اشاره کرد و ادامه داد:دولت باید به 3 نیاز مهم مردم شامل ایجاد سالانه یک‌میلیون شغل ، امنیت اقتصادی و مبارزه با فساد توجه جدی داشته باشد.وی با تأکید بر همراهی مجمع نمایندگان با بحث بهداشت و درمان استان گفت: اولویت امروزه استان، بهداشت و درمان و پروژه‌های نیمه‌تمام در این بخش است که از دکتر فرشیدی به‌عنوان معاون بهداشت وزارت بهداشت و نیروی بومی هرمزگان می‌خواهیم نسبت به این مطالبات مردمی بیشتر از قبل توجه و اهتمام ورزد. این مقام مسئول به کمبود ۵۰ درصد تخت بیمارستانی از متوسط کشوری اشاره‌ای داشت و گفت: چرا باید در نُرم تخت بیمارستانی، ۵۰ درصد پایین‌تر از کشور باشیم و از دکتر فرشیدی می‌خواهیم که در جایگاه معاونت وزیر بهداشت، مطالبات استان را بر اساس عدالت دنبال کنند. نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص سمت جدید دکتر فرشیدی گفت:یک سال قبل از وزیر بهداشت در پیش از رأی اعتماد خواستم که یک فرزند هرمزگان را معاون وزیر کند و او همان روز گفت که دکتر فرشیدی را معاون خود می‌کنم ولی دکتر فرشیدی با توجه به شرایط استان و اوج‌گیری کرونا نپذیرفت تا استان بتواند با کمترین تلفات و مشکل از کرونا عبور کند.وی افزود:دکتر فرشیدی به‌خوبی در دوران ریاست خود ثابت کرد که در این موضوعات عزم خود را جزم کرده و برای سلامت مردم کوتاهی نمی‌کند.مرادی اظهار داشت: در دوران کووید کادر درمان استان مظلومانه به درجه شهادت رسیدند و جان‌عزیزش را دادند که ما با سلامت زندگی کنیم قطعاً همه کادر و بهداشت و درمان علوم پزشکی استان نیاز حمایت و پشتیبانی جدی هستند. وی "جاودان" دلسوز و آشنایی با مسئولیت عنوان کرد و از وی خواست تا همانند دکتر فرشیدی تعامل خوبی با مرکز ایجاد و از ظرفیت تعامل با بخش‌های مختلف بهره جسته و این راه را ادامه دهد.

 


حاضریم هر پروژه بهداشتی و نیمه‌تمام را طبق دستور وزیر تکمیل کنیم
معاون وزیر بهداشت گفت: تا پایان سال ۲هزار پروژه بهداشتی به بهره‌برداری خواهد رسید و حاضریم هر پروژه بهداشتی و نیمه‌تمام را طبق دستور وزیر تکمیل کنیم. دکتر حسین فرشیدی ادامه داد: اعتماد به بنده از محروم‌ترین استان به لحاظ زیرساخت‌های بهداشتی، تأکیدی بر تحقق عدالت در سلامت و توسعه پزشکی خانواده و توجه به شبکه‌های جامع سلامت و بازسازی این مراکز و تجهیز بیشتر است . وی ادامه داد: تاکنون ۳۵۰۰ میلیارد تومان طی یک سال اخیر در کشور در تجهیز مراکز بهداشت و مراکز جامع هزینه شده است. رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان وضعیت بودجه و اعتبارات حوزه بهداشت را در سال ۱۴۰۱ مطلوب خواند و گفت: در سال آینده شرایط بهتر هم خواهد شد. دکتر فرشیدی به دوران کووید نیز اشاره‌ای داشت و گفت: روزهای سختی در کرونا را پشت سر گذاشتیم که جز یا همدلی و کمک همه عزیزان قابل پیمودن نیست .وی با اشاره به وجود آموزش و درمان در بطن وزارت بهداشت، از همراهی تمامی اجزا در درمان بیماران کرونایی به‌عنوان فصل توفیق‌آمیزی در این عرصه یادکرد و از نمایندگان مجلس و هیات رئیسه دانشگاه نیز به‌واسطه همکاری در این عرصه تشکر کرد.دکتر فرشیدی به وجود ۶۰۰ خانه بهداشت در هرمزگان اشاره و عنوان داشت: خانه‌های بهداشت پشت پرده مهار بیماری کرونا بودند و باید از بسیج نیز در همکاری با نظام سلامت قدردانی کنم که در قرنطینه بیماران و خدمات و ... بسیار تلاش کردند.

 


برنامه‌ها و اقدامات در مسائل بهداشت و درمان
رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در این مراسم به پشت تریبون رفت و از برنامه‌ها و اقدامات در مسائل بهداشت و درمان و گردشگری سلامت در آینده سخن گفت که بر اساس سند تحول مردمی و عدالت در خدمات سلامت برنامه‌ریزی بیشتری خواهد کرد. دکتر غلامعلی جاودان به ارائه خدمات با حمایت و تعامل خیرین سلامت و همچنین ادارات و مردم تأکید کرد.وی افزود: بیش از ۳۰۰ نفر هیات علمی در این دانشگاه حضور دارند که مطمئناً با همفکری و همراهی آن‌ها در مسئولیت جدید موفق خواهم شد.

 


تکریم و معارفه
در پایان این مراسم با حکم بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت غلامعلی جاودان به‌عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان منصوب شد. در حکم وزیر بهداشت خطاب به جاودان آمده است: خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خودش عطا می‌کند و شکر نعمت است که از این فرصت گران‌قدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده به عمل آید، در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی و اجرایی ارزنده جنابعالی به‌موجب این ابلاغ به‌عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام‌وظیفه کنید.
جاودان از جانبازان دوران دفاع مقدس و سابقه معاونت دانشگاه علوم پزشکی را در کارنامه دارد.دکتر حسین فرشیدی در اوایل آبان ماه جاری طی حکمی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش به‌عنوان معاون بهداشت وزارت بهداشت منصوب شد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها