رئیس نظام پرستاری بندرعباس:

73 پرستار به‌زودی استخدام می‌شوند



رئیس نظام پرستاری بندرعباس گفت: مجوز استخدام  73 نیروی پرستاری صادرشده است و  به‌زودی این تعداد افراد به استخدام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درمی‌آیند.
   
ندا سلطانی در گفتگو با صبح ساحل با اشاره به حضور 2هزار و 424 نفر  پرستار در حوزه درمان استان افزود: هم‌اکنون در میناب ، رودان و لنگه و هم‌چنین در بیمارستان  شهید محمدی بندرعباس با کمبود پرستار مواجه ایم.وی ادامه داد: در آزمون استخدامی سال جاری  60پرستار جذب مراکز درمانی  استان شدند . سلطانی مفهوم کمبود پرستار برحسب حیطه جغرافیایی خصوصا در استان هرمزگان را تشریح کرد : این شاخص به تعادل بین عرضه و تقاضای نیروی کار در استان بستگی دارد که به دنبال پیدایش بیماری‌های جدیدی مثل کرونا و...تعداد پرستار به بیمار متعادل نیست.وی  کمبود نیروی انسانی در گروه پرستاری را  تهدید جدی برای سلامت و اختلالات جسمی و روانی  عنوان کرد و ادامه داد: کمبود پرستار می‌تواند به دلیل عدم تناسب حقوق و مزایا نسبت به حجم و ساعت کاری باشد که نتیجه آن مهاجرت پرستاران به کشورهای دیگر است. سلطانی سیاست جذب نیرو در قالب استخدام رسمی را یکی از راهکارهای مهم جلوگیری از خارج شدن نیروها بیان کرد و ادامه داد:. جذب هرگونه رابطه استخدامی در قالب شرکتی ، 89 روزه و.. می‌تواند مانع از ابقا و ماندگاری نیرو شود که بهترین راه استخدام رسمی است و از کمبود نیروی پرستاری و کادر درمانی پیشگیری کند.
   
 عدم تناسب حقوق و مزایا با حجم کاری 
رئیس نظام پرستاری بندرعباس، حداقل خدمات رفاهی برای پرسنل، عدم تناسب حقوق و مزایا با حجم کاری و ساعت کاری در ماه ، عدم‌حمایت از پرستاران ، نارضایتی پرستاران ، تعارض بین تعهد حرفه‌ای و مسئولیت‌های شخصی، نبود سیاست دقیق جذب و نگهداشت نیروی پرستاری ، افزایش حجم کار پرستاران در زمان بحران و شیوع یک بیماری جدید مهم‌ترین چالش‌های پرستاران نام برد.سلطانی دلایل کمبود نیروی پرستاری در بخش‌های بیمارستانی را اکثریت غیربومی و متقاضی جابجایی و انتقال ،افزایش تعداد تخت  و بخش بدون در نظر گرفتن نیرو، اعزام بیماران به مرکز استان، کمبود کمک پرستار و منشی ، کمبود امکانات رفاهی جهت ماندگاری نیروهای طرحی  و...در بیمارستان‌های اطراف، مرخصی  زایمان‌های کادر پرستاری و استعلاجی‌های بارداری مکرر و عدم جایگزین نیرو، کمبود بودجه جهت آموزش گروه پرستاری دانست و این را هم اضافه کرد که در آزمون‌های استخدامی ، نیروهای خود بیمارستان تبدیل وضعیت می‌شوند و درواقع نیروی جدیدی به سیستم تزریق نمی‌شود. 
   
 لزوم استخدام گروه پرستاری در برنامه سال آینده 
رئیس نظام پرستاری بندرعباس بابیان اینکه پرستاران استان معوقات حقوق ندارند اظهار داشت:اما کارانه و اضافه‌کار  تا خرداد پرداخت‌شده و منتظر پرداخت از تیرماه به بعد هستیم ،کارانه تعرفه گذاری هم سه ماه به مدت علی‌الحساب پرداخت شد که نسبت به استان‌های دیگر از نحوه پرداخت راضی هستیم .
سلطانی از برنامه‌هایی آینده برای پرستاران سخن گفت و افزود: پیگیری فوق‌العاده خاص در احکام حقوقی گروه پرستاران، تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی، شرکتی ، طرحی و...،برگشت نیروهای تعدیل‌شده در زمان کرونا ،لزوم استخدام گروه پرستاری در برنامه سال 1402،پیگیری اجرای صحیح قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در کل کشور و پیگیری خدمات رفاهی مناسب جهت گروه پرستاری ازجمله برنامه‌های آینده است.وی افزایش تعداد دانشکده‌های پرستاری در استان،افزایش سهمیه افراد بومی در کنکور جهت استان ، در نظر گرفتن امتیاز و مزایای بهتر و بیشتر از راهکارهایی جهت ماندگاری نیروهای در نقاط محروم بیان کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها