وزیر ارتباطات:

اینستاگرام و واتس‌آپ هنوز پاسخی نداده‌اند



وزیر ارتباطات در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت متا به نامه ارسالی از سوی مرکز فضای مجازی در مورد اینستاگرام و واتس‌آپ پاسخ داده است، گفت: این شرکت تاکنون پاسخی نداده است.

   
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تصمیم در مورد اینستاگرام و واتس‌آپ با نهادهای امنیتی است که هنوز چیزی به ما اعلام نکرده‌اند.

وی همچنین در خصوص نامه ارسالی ایران به شرکت متا گفت: این نامه از سوی مرکز ملی فضای مجازی ارسال شده است و امروز از این مرکز پرسیدم که گفتند "ما هنوز پاسخی دریافت نکردیم."، آنچه را یک نماینده گفته است باید از خودش پرسید.

 

پیشتر مرکز ملی فضای مجازی، این مرکز نامه اعتراضی رسمی در رابطه با بستر سازی برای توسعه اغتشاشات اخیر و عدم پاسخگویی و مسئولیت پذیری در خصوص مکاتبات رسمی پیشین توسط نهادهای مسئول ایرانی به شرکت متا (اینستاگرام) ارسال کرد.

این مرکز با ارسال نامه رسمی خطاب به مارک زاکربرگ مدیر ارشد شرکت متا در راستای عدم رعایت قوانین مصوبه کشور ایران و قوانین داخلی پلتفرم از طریق دفتر حافظ منافع کشور جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن نسبت به عملکرد سکوهای این شرکت اعتراض کرده است.

بنابر این گزارش، در این نامه اهم اعتراضات مطرح شده توسط جمهوری اسلامی در خصوص انتشار سازمان یافته اخبار خلاف واقع، ترویج رفتارهای تبعیض‌آمیز و نفرت‌پراکنی، ترغیب خشونت و ناآرامی‌های اجتماعی، نقض حاکمیت ملی و نقض حقوق کاربران از طریق اعمال استانداردهای دوگانه و زمینه‌سازی فعالیت تبلیغی و عملیاتی گروه‌های تروریستی بر روی سکوهای وابسته به شرکت متا، تعمیق شکاف‌های اجتماعی و تبعیض نژادی و قومی،تجزیه طلبی و زمینه سازی برای جرائم سازمان یافته از جمله نقل و انتقال و معامله سلاح جنگی و موادمخدر مطرح شده است.   

ادعای نماینده مجلس: اینستاگرام و واتس‌اپ به اجمال شرایط ایران را پذیرفته‌اند

بیشتر از یک هفته از اولتیماتوم شورای عالی فضای مجازی به متا برای معرفی نماینده در ایران گذشت. حال یک نماینده مجلس مدعی شده که این شرکت شروط ایران را تقریباً پذیرفته است. «جواد نیک‌بین» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان در‌این‌باره گفت: «طبق گزارش‌های داده شده، احتمال زیاد اینستاگرام و واتس‌اپ به ایران می‌آیند و تا جایی که مطلع هستم به اجمال شرایط ایران را قبول کردند.»

او همچنین اعتقاد دارد فیلترینگ نتیجه مثبتی نداشته و ندارد: «با بستن دهان‌ها افکار بسته نمی‌شود و انسان‌ها آرام نمی‌‌گیرند. ما باید مغز‌ها، فکرها، دیدگاه‌ها و نگاه‌ها را تغییر دهیم؛ لذا فیلتر‌کردن قطعاً نتیجه مثبتی نداشته و ندارد. فیلترینگ باعث نمی‌شود مردم کمتر در فضای مجازی فعالیت کنند، اتفاقاً تعداد بازدیدها درصد خیلی کمی کاهش پیدا کرده؛ آن هم به‌جهت اینکه هجمه بسیار زیادی در حوزه فیلترینگ است.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها