۲۳ ایستگاه آتش‌نشانی شیراز برای امداد و نجات در فصل زمستان در آمادگی کامل قرار دارد



رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: ۲۳ ایستگاه عملیاتی فعال در این کلانشهر برای امداد و نجات سریع در فصل زمستان در آمادگی کامل قرار دارد و علاوه بر پوشش حوادث، با آموزش و بازدید های مستمر پیشگیرانه در جهت جلوگیری از حوادث مهم گاز گرفتگی نیز تلاش می کنند.

به گزارش صبح ساحل، «آتش پاد محمدهادی قانع»، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در حاشیه رزمایش طرح زمستانه دستگاه‌های امدادی و اجرایی، گفت: مجموعه 24 ساعته  آتش نشانی شیراز با قریب  600 نیروی عملیاتی و ۲۳ ایستگاه فعال با دارا بودن تیم های تخصصی و تجیهزات ویژه، در حوادث احتمالی فصل زمستان کاملا در حالت آماده باش بوده و امدادرسانی این سازمان فقط به عملیات های شهر شیراز خلاصه نشده و در صورت بروز هر حادثه با هماهنگی مدیریت بحران استانداری فارس حوادث خارج از محدوده شهری نیز امدادرسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت سازمان آتش نشانی در فصل زمستان فقط به امدادرسانی در تصادفات جاده ای محدود نمی شود اظهار داشت: سازمان آتش نشانی شیراز از ابتدای فصل پاییز با آغاز پویش پیشگیری از مر گ خاموش علاوه بر آموزش های عمومی در جهت ارتقا فرهنگ ایمنی و افزایش آگاهی شهروندان در چگونگی استفاده از لوازم گاز سوز، به بازدید مستمر از دودکش منازل مسکونی اقدام کرده است.

آتش پاد قانع افزود: آموزش های این سازمان مدارس به عنوان خانه دوم  و دانش آموزان به منظور افزایش سطح آگاهی خانواده ها را به صورت گسترده تحت پوشش قرار داد و علاوه بر آن برگزاری آموزش های مجازی در سطح استان در کاهش حوادث مرگ خاموش در فصل سرما موثر واقع شده است.

این مقام مسئول با اشاره به آماده باش آتش نشانان در ایستگاه ها و نقاط پر خطر با آغاز هر سامانه بارشی ادامه داد: تیم های امداد و نجات این سازمان با شروع هر سامانه بارشی در فصل زمستان در نقاط پر خطر مستقر و با گشت زنی شبانه روزی در جهت امدادرسانی به موقع در حوادث ناشی از بارندگی تلاش می‌کنند.

قانع اعلام کرد: با توجه به مانور آتش نشانان شیراز در رزمایش طرح زمستانه این سازمان پر توان و با آمادگی کامل تجهیزات و ماشین آلات برای خدمت رسانی به شهروندان اقدام خواهد کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها